به نقل از سایت: www.hyeli.com

 

جاثلیق آرام اول روز چهارشنبه در کلیسای سرکیس مقدس در جمع ارامنه تهران ضمن ابراز سلامتی و توفیق برای ملت ایران، افزود: از تمامی مسوولان نظام جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی خاص خود را ابراز می دارم.

وی با اشاره به اینکه راه حضرت مسیح (ع) راه ایمان به خدا است، اظهارکرد: بنابه قول حضرت مسیح (ع) همیشه باید به ایمان خود استوار باشیم و از هیچ درد، رنج و مصیبت نهراسیم .

جاثلیق آرام اول با تاکید بر اینکه ایمان در زندگی خانوادگی و اجتماعی باید به عنوان قوه محرک تلقی شود، بیان کرد: ایمان در زندگی انسان ها یک محور حیات بخش است .

پیشوای دینی ارامنه جهان در حوزه عالیه سیلیسی گفت: زندگی ارامنه یک زندگی طوفانی بوده است اما این مردم به واسطه ایمان خود همیشه استوار بوده و به پیشرفت های بزرگی دست یافته اند

وی ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در کنار ارامنه ایران، گفت: فضلیت یک فرد مذهبی یاری، کمک رسانی و کارکردن برای مردم است و به همین دلیل خیلی خوشحال هستم که به عنوان یک فرد مذهبی در کنار شما عزیزان حضور دارم.

سبوه سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال کشور ضمن خیر مقدم به پیشوای دینی ارامنه جهان در حوزه عالیه سیلیسی، گفت: بسیار خوشحال هستیم که به مناسبت سیصدو پنجاهمین سالگرد تاسیس کلیسای وانک اصفهان میزبان جاثلیق آرام اول هستیم.