به نقل از سایت: www.imna.ir

 

به گزارش ایمنا، دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد به همراه معاونان خود به معضلات ۳۰ نفر از شهروندان منطقه ۵ رسیدگی کرد.

برگزاری آئین سیصد و پنجاهمین سالگرد کلیسای وانک در اصفهان

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این دیدار از برگزاری آئین سیصد و پنجاهمین سالگرد کلیسای وانک در اصفهان با حضور پیشوای مذهبی ارامنه حوزه سیلیسی لبنان و نخست وزیر ارمنستان و مسئولان کشوری و استان اصفهان خبرداد و از شهردار اصفهان درخواست کرد در این همایش حضور یابد.

نوئل میناسیان شرکت زنان ارامنه در میراث فرهنگی ناملموس در محل کلیسای وانک و ارائه آداب و سنن ارامنه ایرن به گسترش فرهنگ اقوام کشورموثرخواند و اذعان داشت: مراسم سیصد و پنجاهمین سالگرد تأسیس کلیسای وانک به مدت چهار روزه که از ۲۶ مهرماه در اصفهان آغاز می‌شود پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، ارمنستان و لبنان حضور خواهند داشت.

وی افزود: سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان و همچنین سفیر ارمنستان در ایران و نمایندگان ادوار مختلف ارامنه اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

روشنايي مساجد منطقه ۵  به صورت ويژه انجام شده است

حجت الاسلام سید حسین موسوی در این دیدار گفت: این دیدارها از سوی شهردار اصفهان منجر به اعتمادسازی و جلب مشارکت شهروندان در امور شهر می شود.

رییس امور مساجد منطقه ۵ افزود: ارتباطات مردمی به صورت مستقیم و چهره به چهره می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات شهروندان شود.

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای کمک به مساجد و مباحث فرهنگی از سوی شهرداری اصفهان اذعان داشت: بودجه های حوزه فرهنگی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که این بودجه ها در ارتقا فرهنگ شهروندی بسیار تاثیرگذار است.

این معتمد محلی با اشاره به جلسات ادارات خدماتی هر دو ماه یک بار در مساجد برای رفع مشکلات محلات اذعان داشت: مسئولان با وحدت و همدلی تمام مشکلات را در حد توان رفع می کنند به طوری که در این منطقه بین مدارس و مساجد پل ارتباطی ایجاد شده است.

وی ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۵ برای روشنایی مساجد افزود: در حالی که در بعضی از مناطق سوپرمارکت ها و آژانس ها روشنایی بیشتر دارند اما در این منطقه عکس این مهم است.

موسوی از طرح ها ایمن سازی شهرداری در معابر به خصوص مکان هایی که دستجات عزاداری عبور می کنند  تشكر كرد و تصریح کرد: با این اقدامات هیچ حادثه ای در مسیر دستجات رخ نداده است.

شهردار اصفهان در این دیدار گفت: شهروند واقعی کسی است که نسبت به محله و شهر خود دغدغه داشته باشد.

دکتر سقاییان نژاد افزود: با هماهنگی و تعامل بین دستگاه ها و ارگان های اجرایی مشکلات شهر زودتر رفع می شود .

مدیر منطقه ۵ از توافق بین شهرداری اين منطقه  و  ناحيه آموزش و پرورش ناحيه سه برای استفاده از حیاط مدارس سطح منطقه  به عنوان پارکینگ خبرداد.

اقدامات خوبي براي مساجد سپاهان شهر شده است

امام جمعه سپاهان شهر در اين ديدار  اظهار داشت: با همکاری و مساعدت شهرداري ۳ مسجد در سپاهان شهر احداث می شود.

حجت الاسلام علی عبدالهی با بيان اين كه خوشبختانه با حمایت های شهرداري اصفهان مشكل مساجد سپاهان شهر مرتفع شده است اذعان داشت:  در ديدارهاي مردمي شهردار اصفهان مشكلات محلات مطرح و بررسي مي شود.

وي ضمن تقدیر و تشکر از شهردار اصفهان و شهردار منطقه ۵ اظهار داشت: طی چند سال اخیر در جهت توسعه و عمران مساجد در شهر اصفهان اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری اصفهان انجام شده است

اين معتمد محلي تاكيد كرد: با جلب رضایت مردمی از عملکرد شهر مسئولان تشویق می شوند با دلگرمی به فعالیتشان ادامه دهند.