به نقل از سایت: www.imna.ir

 

به گزارش ايمنا، دکترسید مرتضی سقاییان نژاد در حاشیه دیدار با اهالی منطقه ۵ گفت: با توجه به تضارب فرهنگی ادیان متفاوت در منطقه ۵ اما شاهد زندگی مسالمت آمیز هستیم که این زندگی نمونه آزادی بیان و وحدت ادیان توحیدی است.

شهردار اصفهان اظهارداشت: در این ملاقات مردمی شاهد حضور خودجوش همشهریان در مسایل و امور شهر برای رفع مشکلات بودم به طوری که بستر تعامل و همدلی با ارگان های خدماتی را فراهم کرده اند تا مشکلات و معضلات محلات بررسی و رفع گردد. که این مهم بسیار حائزاهمیت است که امیدوارم در تمام مناطق شهری شهروندان به صورت رسمی در رفع معضلات کمک کنند.

وی با تاکید براین که شهروندان باید بدانند در حفظ و حراست از شهر مشارکت نمایند اذعان داشت: به طور حتم مشکلات شهر با سرعت بیشتری رفع می شود.

شهردار اصفهان با اشاره به این که در منطقه ۵ ادیان مختلف از جمله مسلمانان، مسیحی، زرتشتی و کلیمی در کنار یکدیگر زندگی می کنند اذعان داشت: با توجه به تضارب فرهنگی ادیان متفاوت اما شاهد زندگی مسالمت آمیز هستیم که این زندگی نمونه آزادی بیان و وحدت ادیان توحیدی است.

وی با بیان این مطلب که در منطقه پنج ۵۱ مسجد،۱۲ امامزاده و ۱۳ کلیسا، کنیسه و آتشکده وجود دارد تصریح کرد: محله جلفا در منطقه ۵ محله منحصر به فردی است همچنین وجود پارک ها، پل های تاریخی و هتل ها از ویژگی های این منطقه محسوب می شود.

دکترسقاییان نژاد اضافه کرد: ارگان های مختلف از جمله بنیاد مسکن، مراکز آموزشی و درمانی مهم همچون دانشگاه ها و بیمارستان ها و بخشی از ارتش جمهوری اسلامی در منطقه ۵ قرار دارد به طوری که این منطقه را به منطقه خاص و ویژه تبدیل کرده است.

وی از بودجه ۲۲۲ میلیارد تومانی بودجه منطقه ۵ در سال جاری سخن به میان آورد و ادامه داد: این منطقه در رتبه دوم بعد از منطقه ۶ دارای بیشترین بودجه است لذا یکی از مناطق مهم شهرداری به شمار می رود.

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای ۳۳ پروژه در سال جاری تصريح كرد: ميدان ورودي صفه، آزادسازي و احداث خيابان ۱۱ محرم حدفاصل مسجد اعظم حسين آباد تا محتشم كاشاني، پارك بزرگ سپاهان شهر، ورزشگاه دنارت، خیابان علامه جعفری و چندین فرهنگسرا و بوستان در منطقه ۵ در حال اجراست.

وی اظهارامید واری کرد: با همدلی، مشارکت، دقت نظر و نطارت های مردمی در تمام ابعاد مختلف امور شهر شاهد اعتلای منطقه ۵ و مناطق دیگر باشیم.