به نقل از سایت: www.irna.ir

 

جاثلیق آرام اول رهبر ارامنه ارتدوکس با تاکید به اینکه به اصطلاح ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا «ناکارآمد» است، گفت که حملات هوایی این ائتلاف به مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه و عراق نتیجه ای نداشته است.

رهبر ارامنه ارتدوکس: ائتلاف ضد داعش ناکارآمد است

آرام کشیشیان در دیدار با «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، بر هماهنگی و بکارگیری کلیه امکانات سیاسی، دیپلماتیک و نظامی همه کشورهای عضو سازمان ملل برای مقابله با گروه های تروریستی تکفیری تاکید کرد.

وی اظهارداشت که تاکنون حتی «مواضع سیاسی شفاف و جسورانه ای »از سوی کشورهای عضو به اصطلاح ائتلاف ضد داعش مشاهده نشده است.

رهبر ارامنه ارتدوکس با تقدیراز اهتمام و جدیت جمهوری اسلامی ایران به ثبات و آمنیت لبنان، گفت: وضعیت داخلی امروز لبنان متاثر از تحولات منطقه و بخصوص پدیده مرموز داعش است و لبنانی ها برای مقابله فراگیر و هماهنگ با این تهدید خطرناک باید تلاش کنند.

آرام کشیشیان و فتحعلی در این دیدار با تاکید بر لزوم اولویت بخشیدن منافع ملی و کلی لبنان بر خواسته های حزبی و گروهی، همبستگی شفاف ، جدی و صادقانه همه طرف ها را در برخورد با چالش های موجود در منطقه ضروری خواندند.

رهبر ارامنه ارتدوکس قرار است در آینده ای نزدیک برای شرکت در همایشی بین المللی مرتبط با میراث فرهنگی عازم ایران شود. وی تعامل جمهوری اسلامی ایران با اقلیت های مذهبی را تحسین برانگیز خواند.

براساس این گزارش ایرنا، «صالح زیدان» مسئول جبهه دمکراتیک فلسطین نیز در راس هیاتی با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با «محمد فتحعلی » سفیر ایران دیدار و با وی در خصوص مسائل منطقه و فلسطین گفت وگو کرد.

هیات فلسطینی با تشکراز حمایت های بی شائبه و همه جانبه ایران از قضیه فلسطین، به نقش مهم اعلام همبستگی ملت های مختلف بخصوص ملت ایران با مردم مقاوم غزه در ثبت یک پیروزی نظامی و اخلاقی در مقابل دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

اعضای این هیات ابراز خرسندی کردند که تلاش های حامیان رژیم صهیونیستی برای به حاشیه راندن قضیه فلسطین ناکام مانده و پرونده فلسطین بار دیگر به صدر اهتمامات بین المللی بازگشته است.

صالح زیدان وزیر اسبق فلسطینی با تبریک عید سعید قربان به دولت و مردم ایران، به روند روز افزون انزوای رژیم اشغالگرصهیونیستی نزد افکارعمومی جهان از جمله نخبگان علمی کشورهای غربی اشاره کرد.

وی افزود: ملت فلسطین با مشاهده 20 سال مذاکره بی فایده تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اشغالگر و پایبند نبودن طرف صهیونیستی به هیچ یک از معاهدات بین المللی ، به اهمیت وحدت ملی در رویارویی با دشمن پی برده است.

مسئول جبهه دمکراتیک فلسطین خاطرنشان کرد: ملت فلسطین اکنون بر لزوم پیمودن همه راه های مقاومت تاکید دارد و پس از این با طرح های ظاهری فریفته نخواهد شد.

صالح زیدان اظهارداشت: انتظار مردم فلسطینی از گروه های سیاسی این است که به هیچ وجه از پیگیری حقوق مسلم آنها دست بر ندارند.

دو طرف دراین دیدار بر ضرورت تعمیق فرهنگ مقاومت همه جانبه ، لزوم همیاری همگانی تا پایان اشغال فلسطین، انسجام گروه های فلسطینی درهرگونه مذاکره و تصمیم گیری راجع به سرنوشت فلسطین تاکید کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای شهدای فلسطین رحمت بیکران، برای مجروحان فلسطینی شفای عاجل و برای مردم بزرگ فلسطین پیروزی مستمر را از خداوند منان آرزو کرد.