به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

دبیر اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی نا‌ملموس گفت: جشنواره میراث فرهنگی نا‌ملموس گامی مؤثر در راستای مقابله با پروژ‌ه‌ ایران‌هراسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از واحد اطلاع‌رسانی دبیر‌خانه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی نا‌ملموس، مسعود حسین میرزایی در جلسه‌ای با حضور کادر اجرایی اجلاس و جشنواره با بیان اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم این فرصت پیش آمده به سرعت عبور می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم که آنچه در این چند ماه انجام گرفته به شکلی تبلور یابد که در شأن و منزلت ایران اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه اصل بر آن است که برگزار‌کنندگان این اجلاس دستاورد‌های حاصل از آن را در اختیار اذهان عمومی قرار بدهند، اضافه کرد: ما وظیفه داریم که تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا تصویری را در ذهن مخاطبان خود به ویژه مخاطبان بین‌المللی رقم بزنیم که واقعیت فرهنگ و کشور ما باشد، تصویری که شاید در سطح جهان توسط برخی رسانه‌های بیگانه مخدوش شده است.

دبیر اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی نا‌ملموس با تأکید بر اینکه ما باید با تلاش خود تمام پروژه‌های ایران‌هراسی را از میان ببریم، تصریح کرد: پس از پایان جشنواره و اجلاس بین‌المللی ICCN باید شاهد آن باشیم که قابلیت فرهنگی جمهوری اسلامی در سطح منطقه تثبیت شده و این قابلیت بسیار بیشتر از گذشته حس شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه باید آنقدر اثر‌بخش و اثر‌گذار باشد که از دست درازی‌های برخی کشو‌رهای منطقه به میراث نا‌ملموس ما ممانعت کند، ادامه داد: اگر هرآنچه در توان داریم را برای پاسداری از آبروی کشور و مواریثمان به کار نگیریم به خود و نظام مدیون هستیم.

حسین‌میرزایی در پایان با بیان اینکه باید این تعهد در میان ما وجود داشته باشد که تمام دستاورد‌های این اجلاس و جشنواره را به اطرافیان و دوستان خود که به نوعی از این اجلاس و جشنواره دور بوده‌اند انتقال بدهیم، متذکر شد: دستاورد‌هایی که می‌توانند به تجربه‌ای ارزشمند برای برگزاری اجلاس‌های آینده تبدیل شوند.