به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

والری ساریان تهیه کننده ارمنی تبار مقیم روسیه در مصاحبه ای با سایت خبری فیلم ارمنستان از مراحل آماده سازی آخرین فیلم سینمایی در دست تهیه خود با نام «بیمار» که سرگذشت موسیقیدان شهیر ارمنی کومیتاس را بیان می کند، توضیحاتی ارائه داد.

ساریان گفت فیلم «بیمار» پس از دو سال بررسی و تدوین فیلمنامه از اواخر زمستان 2015 میلادی آماده فیلم برداری می باشد. وی گفت دو بار فیلم برداری این فیلم به تعویق افتاده است و علت آن بررسی بیشتر در خصوص مهم ترین برهه از زندگی این موسیقیدان شهیر یعنی ورود او به تیمارستانی در شهر پاریس می باشد. ساریان در این خصوص می گوید در تحقیقات مشخص شده که کومیتاس با دعوت انجمن موسیقی پاریس به آن شهر دعوت اما در راه و به دلایل نامعلوم به تیمارستانی در شهر پاریس منتقل شده و در آنجا برای همیشه خاموش شده است.

ساریان در خصوص بازیگران این فیلم گفت:

آدرین برودی که قبل از این برای بازی در فیلم «پیانیست» موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود، اعلام آمادگی کرده. او گفت: برودی پس از خواندن فیلمنامه بسیار مشتاق به ایفای نقش کومیتاس می باشد. وی در حال حاضر مشغول مطالعه زندگی و سرگذشت کومیتاس است.

همچنین در این فیلم آلن دلون بازیگر مشهور فرانسوی نقش پزشک معالج کومیتاس را بر عهده خواهد داشت. داستین هافمن نیز در نقش یکی دیگر از بیماران تیمارستان یعنی شطرنج باز شهیر یهودی (شپیلماخر) که همزمان با کومیتاس در تیمارستان بستری بود، به ایفای نقش خواهد پرداخت.

ساریان در خصوص کارگردان فیلم نیز گفت: کارگردانی این فیلم را یا میلوش فرمان و یا رومن پولانسکی بر عهده خواهند گرفت.

موسیقی متن این فیلم را نیز تیگران منصوریان موسیقیدان ارمنی خواهد ساخت.

این فیلم برای یکصدمین سالگرد نسل کشی ارمنیان و با بودجه 17 میلیون دلاری ساخته خواهد شد.