به نقل از سایت: www.ostan-es.ir

 

شان بارت، با اشاره به زيبايي هاي شهر اصفهان گفت: در بازديد از اين شهر از حضور چشمگيرگردشگران اروپايي متعجب شدم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، استاندار در ديدار رئيس مجلس  ايرلند با ايشان ، ضمن برشمردن پتانسيل ها و ظرفيت هاي ويژه استان اصفهان، گفت: در دولت يازدهم سعي براي برقراري ارتباط اقتصادي با همه ي كشورها بالاخص اتحاديه ي اروپا بيشتر شده است.

وي با اشاره به اينكه سياست دولت يازدهم گسترش ارتباط استان هاي ايران با استان هاي ديگر كشورها است، اظهار داشت:  در طول يكسال گذشته بيش از 85 هيئت بلندپايه ي خارجي به اصفهان سفر كرده اند كه نشان از موفقيت ايران در ارتباطات بين المللي است.

رسول زرگرپور افزود: بسياري از گردشگران اروپايي از اصفهان به عنوان قلب تپنده ي ايران ياد كرده اند و اين استان اماده ي همكاري و تفاهم و دوستي با كشورهاي ديگر است.

زرگرپور از اصفهان به عنوان مركز اديان توحيدي ياد كرد و افزود: بيش از 400 سال است كه در اين استان پيروان اديان توحيدي اسلام، مسيحيت زرتشت و كليمي با صلح در كنار هم زندگي مي كنند و با شركت در مراسم هاي هم وحدت خود را به نمايش مي گذارند.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به سياستهاي مستقل كشور ايرلند در برقراري ارتباط با ديگركشورها خواستار تعميق مناسبات و گسترش ارتباطات باتوجه به ظرفيت ها و پتانسيل هاي استان اصفهان شد.

رسول زرگرپور اظهار داشت : با وجود اختلاف نظرهاي موجود بين جمهوري اسلامي ايران و اتحاديه اروپا ، خواستار رفع ابهامات و گسترش ارتباطات با اين اتحاديه هستيم و اميدواريم آنان نيز قدرت منطقه اي ايران را بهتر و بيشتر درك كنند.

مدير ارشد استان در ادامه افزود: اعتقاد دارم كه ايرلند از كشورهاي مستقل در اتحاديه ي اروپا است و اميدواريم با پيشرفت مذاكرات 1+5 و ايران كليه ي اختلافات و ابهامات بين ايران و كشورهاي اتحاديه ي اروپا برطرف گردد.

وي در ادامه يادآور شد: معتقديم كه مسئولين اتحاديه ي اروپا بر صلح آميز بودن برنامه ي هسته اي ايران واقف هستند ولي به هرحال بايد در جهت رفع ابهامات، مذاكرات با جديت پيگيري شود و اميدواريم هرچه زودتر به نتيجه ي نهايي دست يابيم.

زرگرپور در پايان خاطر نشان كرد: ايران با 5 هزار سال سابقه ي تاريخي و به عنوان كشوري با تمدن بزرگ و داشتن منابع كافي نفت و معادن غني و همچنين نفوذ منطقه اي آماده ي همكاري با همه ي كشورهاي دنيا است.

شان بارت، با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات دولت دكتر روحاني براي ارتباط با كشورهاي دنيا به ويژه اروپا تقدير كرد و افزود: سياست هاي جديد دولت ايران قابل تقدير است.

رئيس مجلس ايرلند با اشاره به ديدارهاي خود با مقامات ايراني در تهران بر ارتقاء سطح مناسبات دو کشور تاکید کرد.

وي به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره كرد و افزود: ایران نقطه کانونی ایجاد صلح و ثبات و نماد ارزشمندي براي كشورهاي منطقه  است.

شان بارت با بيان اينكه ايران مي تواند در گردشگري گام هاي بلندي را بردارد، اظهار داشت:  ايرلند مي تواند در زمينه هاي مختلف  از جمله گردشگري با اين استان همكاري هاي خوبي داشته باشد.

وي با اشاره به زيبايي هاي شهر اصفهان گفت: در بازديد از اين شهر از حضور چشمگيرگردشگران اروپايي متعجب شدم.

رئيس مجلس ايرلند با اشاره به تفاوت هاي سياست هاي اين كشور با اتحاديه ي اروپا گفت: كشور ايرلند نقش مهمي در توسعه و نگرش اروپا دارد و سعي خواهد كرد كه با ايران همكاري هاي نزديكي داشته باشد.

وي با بيان اينكه يكي از اصلي ترين سياست هاي كشورش حفط صلح و ثبات است، افزود: اميدواريم صلح و ثبات پايدار در دنيا حكمفرما شود.