پنج شنبه، مورخ 10 مهر 1393، به مناسبت هفته دفاع مقدس، هیئتی به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان و متشکل از نمایندگان خلیفه گری ارامنه و خانواده های شهدای ارامنه اصفهان و جنوب ایران طی هشت سال دفاع مقدس، با امیر سرتیپ دوم رضا جهادی فرماندهی ارشد ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای دیدار امیر سرتیپ جهادی با ابراز خوشحالی از حضور نمایندگان خلیفه گری و بخصوص خانواده های معظم شهدا، از رشادت ها و ایثارگری ارامنه دوشادوش با رزمندگان ایران در طی هشت سال دفاع مقدس قدردانی و سپاسگزاری کردند. فرمانده ارشد ارتش برقراری صلح جهانی و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی را هدف والای جمهوری اسلامی ایران دانسته و یادآور شدند که به پاس درایت مقام معظم رهبری مرزهای کشور از ثبات کامل برخوردار می باشند و هم میهنان ما در امنیت کامل به سر می برند. ایشان در ادامه سخنان خود از وفاداری جامعه ارامنه نسبت به کشور و حکومت به عنوان نمادی از وظیه شناسی و میهن پرستی یاد کردند.

امیر سرتیپ جهادی با بیان اینکه احترام و توجه خاصی نسبت به مناسبت ها و اعیاد دینی ارامنه دارند، اعلام نمودند که به مناسبت هفته دفاع مقدس یک سوم از اضافه خدمت سربازان ارمنی را خواهند بخشید و 48 ساعت مرخصی به آنان اعطا خواهند کرد. ایشان همچنین به پاس قدردانی از خانواده های شهدا دستور دادند از طرف ارتش هدایایی به آنان تقدیم گردد.

پس از فرمایشات امیر سرتیپ جهادی، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان از استقبال صمیمانه میزبانان قدردانی کرده و تبریکات خود، خلیفه گری و خانواده شهدای ارامنه را به مناسبت هفته دفاع مقدس نثار فرماندهی محترم و کلیه نیروهای حافظ صلح و امنیت ایران اسلامی نمودند. عالیجناب اسقف با اشاره به وقایع تاسف بار خاورمیانه، ثبات و پایداری جمهوری اسلامی ایران را حاصل سیاست های درست و اندیشمندانه مقام معظم رهبری و دولت دانسته و از نیروهای حافظ آرامش و امنیت کشور به عنوان نیروی برتر منطقه یاد کرده و از آنان تجلیل و قدردانی کردند. ایشان با اشاره به یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه توسط دولت عثمانی ترکیه در سال 1915 میلادی و بیان اینکه ارامنه ملتی هستند که راه شهادت را با سخت ترین وضعیت طی کرده اند، محکوم نمودن نسل کشی ارامنه را شرط لازم برای جلوگیری از تکرار چنین وقایع غیر انسانی دانست.

در ادامه اعضای خانواده های شهدای ارامنه، مشخصات خود و شهیدان معظم را خدمت فرماندهی ارتش معرفی کردند.

این دیدار با پذیرایی، نثار گل و تقدیم هدایا پایان پذیرفت.