به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

همزمان با هفته دفاع مقدس 12 پروژه سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر 577 میلیارد ریال در مرز ایران و ارمنستان در محدوده منفصل نوردوز منطقه آزاد ارس افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، احداث پالایشگاه، انبارهای عمومی، مجتمع‌های اداری و رفاهی و تجاری، گیت‌های ورودی منطقه آزاد ارس در نوردوز، پمپ بنزین، بازارچه‌ها، هتل و رستوران پروژه‌های سرمایه‌گذاری کلنگ‌زنی شده و پروژه فیبر نوری پایانه مرزی نوردوز پروژه بهره‌برداری شده بودند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها گفت: توسعه مناطق منفصل از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان برای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی هستند.

محسن خادم عرب باغی بر لزوم آینده‌نگری در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: با گسترش محدوده منطقه آزاد ارس، توجه به توجیه اقتصادی پروژه‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در مناطق منفصل مهم و ضروری است.

عرب‌باغی افزود: خوشبختانه مناطق منفصل ارس مزیت‌های بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند و لازم است زیرساخت‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

در این مراسم نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به توسعه و تامین زیرساخت‌ها برای ایجاد اشتغال و رونق فعالیت‌های اقتصادی در مناطق منفصل منطقه آزاد ارس تقدیر کرد.

محمد حسن‌نژاد افزود: منطقه آزاد ارس با تلاش‌های شبانه‌روزی و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در یک سال گذشته تحولات اساسی داشته و روند توسعه و پیشرفت خود را پیدا کرده است.

وی در ادامه بر لزوم توجه به بهسازی جاده مرزی و رفع نقاط حادثه‌خیز در راستای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران در نوار مرزی تاکید کرد.

حسن‌نژاد، توسعه منطقه منفصل نوردوز را منوط به تکمیل زیرساخت‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری دانست و افزود: آغاز عملیات اجرایی چند پروژه سرمایه‌گذاری دیگر در این منطقه، بیانگر رشد، پیشرفت و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس است.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذاران منطقه آزاد ارس اضافه کرد: از فعالان اقتصادی حمایت خواهیم کرد تا زمینه جذب سرمایه‌گذاران جدید فراهم شود چرا که یکی از راهکارهای خروج از رکود اقتصادی کشور افزایش حضور سرمایه‌گذار است.