به نقل از سایت: www.mehrnews.com

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، افزایش تعامل رسانه ای را ضرورتی برای تعمیق و توسعه روابط دو کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیسی دوشنبه در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: برای بهره مندی هرچه بیشتر از روابط دوستانه و همواره رو به گسترش ایران و ارمنستان باید تبلیغات و تعامل رسانه ای دو طرفه افزایش یابد و این مهم امری ضروری برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر ظرفیت های موجود است.

وی با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های منطقه آزاد ارس برای انجام فعالیت های تجاری و صنعتی و حضور سرمایه گذاران خارجی خاطر نشان شد: در این میان انعکاس ظرفیت های کشور و بویژه منطقه آزاد ارس در ارمنستان برای توسعه و تقویت روابط بخصوص برای انجام فعالیت های اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید تعاملات رسانه ای و اطلاع رسانی مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: منطقه آزاد ارس  ظرفیت های فراوانی در بخش های اقتصادی، فرهنگی، سرمایه گذاری و گردشگری دارد و بازار 300 میلیون نفری کشورهای حوزه CIS فرصت طلایی برای تولیدکنندگان ایرانی است که باید از طرق مختلف مانند توسعه روابط با ارمنستان به این بازار وارد شده و ارتباطات بین المللی در حوزه اقتصاد و تولیدات کشور بهبود و ارتقاء یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر آمادگی کامل سفارت کشور برای گسترش تعاملات بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس تصریح کرد: در صورت به نتیجه رسیدن پیشنهادهای مطرح شده بین دو طرف، فرصت های جدیدی برای افزایش تعاملات دوسویه ایجاد شده و موجب رونق بیش از پیش منطقه می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه فعالیت های گردشگری بین ارمنستان و منطقه آزاد ارس و ضمن اشاره به ظرفیت های ارمنستان برای توسعه روابط گفت: مزیت های قانونی مربوط به منطقه آزاد ارس موقعیت و فرصت های سرمایه گذاری ارزشمندی را برای بخش های فعال درعرصه اقتصاد ارمنستان ایجاد می کند.

محسن خادم عرب باغی همچنین خاطر نشان شد: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس دارای ظرفیت های ویژه گردشگری مذهبی نیز است که علاوه بر فرصت های موجود در حوزه سرمایه گذاری می تواند مورد علاقه طرف های ارمنستانی قرار گیرد و در این میان کلیساهای سنت استپانوس و قره کلیسا مکان مناسبی برای بازدید گردشگران ارمنی محسوب می شود.

گفتنی است در بازدید سفیر ایران در ارمنستان از منطقه آزاد ارس و نشست با مدیر عامل این منطقه مباحثی مبتنی بر افزایش روابط اقتصادی بین منطقه آزاد ارس و ارمنستان  مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاد اجرای تورهای گردشگری مذهبی، برگزاری نشست های مشترک در قالب کمیته های کارشناسی جهت حل مسایل پیش روی تعاملات اقتصادی، توجه به توریسم درمانی و ساماندهی این صنعت و تبادل تجربیات بین منطقه آزاد ارس و ارمنستان از آن جمله بود.