پنج شنبه مورخ 3 مهر 1393، فرماندهی محترم نیروی انتظامی اصفهان سردار آقاخانی، به همراه سرهنگ یاردوستی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان، سرهنگ عبدی رئیس حفاظت و اطلاعات استان اصفهان، سرهنگ جهانگیری جانشین پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان اصفهان، سرهنگ جبار زارع رئیس کلانتری 15، با مسئولین خلیفه گری ارامنه دیدار و در ارتباط با مسائل انتظامی منطقه و ساکنین محله جلفا گفتگو کردند.

در این دیدار نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی آقای روبرت بگلریان، رئیس مجمع نمایندگان آقای واروژ میناسیان، رئیس شورای خلیفه گری آقای نوئل میناسیان و تنی چند از اعضای هیئت مذهبی حضور داشتند.

در ابتدای دیدار آقای نوئل میناسیان ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرصت را مغتنم شمرده و از زحمات نیروی انتظامی بخصوص فرماندهی کلانتری 15 که مسائل مربوط به ارامنه منطقه جلفای اصفهان را در اسرع وقت پیگیر و حل و فصل می نمایند قدردانی کردند. ایشان با اشاره به نقش چشمگیر کلیسای وانک به عنوان نماد همزیستی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در ایران و معرف چهره واقعی تعامل بین آنها به گردشگران و بازدیدکنندگان سایر کشورهای جهان، از مسئولین نیروی انتظامی درخواست نمودند جهت رسیدگی سریع تر به موارد انتظامی محوطه کلیسا و حضور فیزیکی بیشتر در محل تدابیر لازم اتخاذ نمایند.

آقای روبرت بگلریان با بیان اینکه کارایی نیروی انتظامی به مرور زمان پیشرفت چشمگیری داشته و وجهه مردمی تری به خود گرفته است از زحمات آنان در جهت کشف جرائم و تخلفات قدردانی کردند.

در ادامه نشست مسئولین خلیفه گری نگرانی های خود را از افزایش بی رویه صدور مجوز به کافی شاپ ها و اغذیه فروشی ها که بعضاً باعث مشکلات اجتماعی و سلب آرامش اهالی محل گردیده اعلام کرده و راه کارهایی برای حل این موضوع ارائه دادند. فرماندهی محترم نیروی انتظامی با تاکید بر نادرست بودن تعدد بیش از ظرفیت کافی شاپ ها و اغذیه فروشی ها، جهت پیگیری موضوع و رفع مشکل در این زمینه دستوراتی صادر کردند.

در پایان فرماندهی نیروی انتظامی سردار آقاخانی در جهت ایجاد و حفظ هر چه بیشتر نظم و ثبات محله، بر اطلاع رسانی در مورد فعالیت های غیر قانونی و تخلفات تاکید و ارتباطات دوجانبه میان نیروهای انتظامی و مردم را امری مسرت بخش اعلام کردند و دیدارهای اینچنینی را فرصت هایی برای استحکام بخشیدن به این روابط دانستند.