به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز آمادگی دارد تا برای تقویت بیش از پیش مناسبات فرهنگی و اجتماعی کشورمان با ارمنستان نقش فعال و تاثیرگذار ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در دیدار با محمد رئیسی سفیر ارمنستان ایران در ارمنستان اظهار کرد: حضور پرشمار شهروندان ارمنی در تبریز نماد ارزنده پیشینه تاریخی و اجتماعی دو کشور است.

وی افزود: رشادت و ایثار ارامنه تبریز در سال های دفاع مقدس، گواه بارز تعهد و تعلق خاطر این عزیزان نسبت به تمامیت ارضی کشور است.

شهردار تبریز با اشاره به جایگاه ترسیم شده تبریز در سند چشم‌انداز کشورمان، خاطرنشان کرد: طبق این سند، تبریز به عنوان قطب و محور شمال‌غرب کشور در ارتباط با سایر کشورهای همسایه مطرح است.

نجفی ادامه داد: مدیریت شهری تبریز، برای تحقق این جایگاه مهم، توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با شهرهای مختلف کشورهای همسایه را ضروری می‌داند.

وی اضافه کرد:  این رویکرد، در قالب توسعه تورهای گردشگری، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری، تعامل مستمر با شهرداری‌های کشورهای همسایه و تبادل تجربیات مدیریت شهری، مورد توجه شهرداری تبریز است.

محمد رئیسی سفیر ایران در ارمنستان نیز در این دیدار گفت: محبوبیت ملت ایران در ارمنستان، پشتوانه ارزشمندی است که می‌تواند منجربه تعامل هر چه بیشتر دو کشور شود.

وی افزود: بر این اساس، لغو روادید بین دو کشور، یکی از موضوعات مورد توجه، کمیسیون مشترک دو کشور است.

رئیسی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی گفت: سفارت ایران در ارمنستان، حاضر است تا زمینه‌های لازم جهت تعامل تبریز با ایروان را در قالب پروتکل‌های دوستی، پیگیری کند.