به نقل از سایت: www.icana.ir

 

نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس در دیدار با سفیر آلمان در تهران گفتند که داعش به ابزار سیاسی قدرت های جهانی تبدیل شده و دین در اقدامات این گروه تروریستی جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، کارن خانلری، یوناتن بت کلیا، اسفندیار اختیاری و روبرت بیگلریان از نمایندگان اقلیت های دینی مجلس شورای اسلامی روز گذشته (دوشنبه) با فون اونگرن اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

خانلری نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به فراز و فرودهای همکاری های ایران و آلمان در زمینه های مختلف گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحریم های ظالمانه غرب در مسیر پیشرفت های علمی و فن آوری محور حرکت می کند و در این مسیر از همکاری براساس احترام متقابل با سایر کشورها از جمله آلمان استقبال می کند .

وی با اشاره به پیشینه طولانی زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در ایران گفت: اقلیت های شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از پشتوانه تاریخی ارتباطات توام با احترام با اکثریت مسلمانان جامعه ایرانی و تحت تاثیر آموزه های اسلامی از آزادی کامل اجرای مناسک و آداب دین خود بهره‌مند هستند.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور با اشاره به اقدامات گروههای تروریستی مانند داعش که به نام دین انجام می شود گفت: ساحت ادیان الهی بری از کشتار و قتل عام انسان های بی گناه است و گروههای تروریستی نظیر داعش ابزاری سیاسی ساخته و پرداخته قدرت های جهانی برای رسیدن به اهدافشان هستند.

در این نشست همچنین بت کلیا نماینده آشوریان، اختیاری نماینده زرتشتیان و بیگلریان نماینده ارامنه اصفهان و جنوب کشور نیز به صورت جداگانه توضیحاتی را در خصوص نحوه ارتباط اقلیت های دینی با افراد و دینشان، سطح اختیارات نمایندگان اقلیت در مجلس ، نحوه انتخاب نمایندگان اقلیت های دینی و شرایط ایجاد تفاهم و زندگی مسالمت آمیز اقلیت های دینی با مسلمانان ارائه کردند.

فون اونگرن اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران با اشاره به علاقمندی آلمان برای توسعه همکاری های خود در زمینه های مختلف با ایران گفت: امیدواریم با حصول توافق در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 شاهد رفع موانع احتمالی همکاری ها در توسعه بیش از پیش سطح روابط دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: توسعه ارتباطات پارلمانی و تقویت گروههای دوستی دو کشور ، تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاههای ایران و آلمان و همکاری های سیاسی و اقتصادی از جمله عرصه های مورد علاقه کشورش برای توسعه روابط با ایران است.