به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

همزمان با سالروز بازگشت به وطن آزادگان دفاع مقدس، خلیفه گری ارامنه تهران از آزادگان 8 سال دفاع مقدس در تهران تجلیل به عمل آورد.
بنابر این گزارش در این مراسم که با حضور بیش از بیست تن از دلاور مردان آزاده ارمنی برگزار شد با حضور رئیس خلیفه گری ارامنه در ایران؛ نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و آزاده 8 سال دفاع مقدس و صمیمی رئیس بنیاد شهید استان تهران در سالن اجتماعات شورای خلیفه گری ارامنه واقع در محوطه کلیسای سرکیس مقدس همراه بود.
به همین مناسبت دکتر صمیمی، دبیر بنیاد شهدای استانداری تهران خاطر نشان کرد: در موزه دفاع مقدس قسمتهایی از این موزه به شهدا و ایثارگران ارمنی اختصاص داده شده ولی از شواهد امر پیداست که اطلاعات و مشخصات موجود در این بخش ناکافی است و بیانگر وضعیت اصلی رشادت شهدا و رزمندگان ارمنی نمی باشد و لازم است که حتما این عزیزان قسمت اختصاص داده شده به خود را دارا باشند.

آرمان بندری آزاده 8 سال دفاع مقدس نیز اظهار داشت: این برنامه در نوع خود اولین بار بوده و به همت خلیفه گری ارامنه تهران و با هدف گرامیداشت یاد و خاطر آزاده های ارمنی در 8 سال دفاع مقدس و تجلیل و تجدید خاطره و بازتاب دوباره حضور این عزیزان در جامعه برگزار شده است.

وی همچنین ادامه داد: ارمنیان ایران 38 آزاده دارند که خلیفه گری ارامنه تهران از هیچ تلاشی در راستای جمع آوری اطلاعات آزاده ها و شهدا و جانبازان ارمنی دریغ نکرده است.
این آزاده دفاع مقدس خاطر نشان کرد برای این بزرگداشت فیلمی نیز ساخته شده است و تلاش شده تا نقش پر رنگ جامعه ارمنیان ایران در 8 سال دفاع مقدس، چه در خط مقدم و چه پشت جبهه به نمایش درآید. خاطر نشان می شود که فیلم مورد ذکر در همین مراسم به نمایش درآمد.

بنا براین گزارش در این مراسم از آزاده های ارمنی 8 سال دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد و نماینده خلیفه گری ارامنه تهران پلاک هایی به پاس رشادت آزاده ها به ایشان هدیه کرد.
مراسم با سخنرانی های کوتاهی که توسط آزاده های حاضر در این گرامیداشت همراه بود که طی آن نماینده وقت ارمنیان تهران و شمال کشور آقای وارتان وارتانیان نیز سخنانی ایراد کرد.