به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

جنبه ویژه و با اهمیت چهل و ششمین دوره مسابقات ورزشی همگانی ارمنیان ایران (1393/ 2014 م.) آن است که همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس باشگاه ورزشی–فرهنگی آرارات برگزار می شود و به مناسبت سابقه فعالیت و کارنامه پر بار انجمن به هفتادمین سالگرد آن تقدیم شده است. انجمنی که مبتکر و مجری این مسابقات در 46 سال گذشته بوده است.

از تاسیس و استقرار باشگاه آرارات در کوچه نوبهار خیابان جمهوری اسلامی (نادری سابق تا تاسیس استادیوم مجهز آرارات در ونک ... از گروه های ورزشی کوچک نوجوانان و جوانان ارمنی تا شعبه های باشگاه در شهرهای دور و نزدیک و خارج از کشور دست آورد تلاش و عرق ریزان هفتاد ساله متعهدین به رسالت این نهاد فرهنگی – ورزشی بوده است...

بازی های همگانی ارمنیان ایران امروزه با همایش ورزشکاران جوامع ارمنی کشورهای مختلف از جمله ارمنستان (که بیش از 20 سال از استقلال مجدد آن می گذرد) برگزار می شود و عنوان و نماد همگانی بودن این بازی های ویژه ارمنیان در عرصه ورزشی ایران کامل تر و جامع تر می شود.

جوانان شیفته تلاش والای همگانی و باشگاهی گرد هم می آیند تا اهداف خود را در راه ایجاد لحظه های افتخار آمیز برای ارمنیان ایران در سطح کشور و همچنین در عرصه بین المللی به کار گیرند. بازی های 46 ساله ای که عرصه و زمینه رشد اولیه و درخشش نهایی بسیاری از ورزشکاران ارمنی با سابقه کشور بوده است.

اهداف بازی های همگانی سالانه ارمنیان ایران اما، تنها اهدافی ورزشی و صرفا در خدمت پرورش فیزیکی دوستداران ورزش نبوده و نیست. حرکتی است که به موازات پرورش فیزیکی و رشد علاقه به ورزش در جوانان،همواره ارتقاء سطح فرهنگی و بارور شدن روحیه ای مستعد برای فعالیت های گروهی و اجتماعی را مد نظر داشته است و امروزه امری اتفاقی نیست که انجمن های متعدد جوانان که بیش از چندین دهه سابقه فعالیت های فرهنگی – اجتماعی را دارند، همگی حامل عنوان تعهد آمیز "فرهنگی–ورزشی" اند.

اکنون، چهل و ششمین سالی است که انجمن فرهنگی–ورزشی آرارات با به کارگیری توان و امکانات خود با برگزاری بازی های همگانی نوجوانان و جوانان ارمنی ایرانی را به پیشواز پیشرفتی جدید وکسب منزلتی بیش از پیش والاتر و وجهه ای متعهدتر برای خدمت به خانواده، جامعه و ملت خود فرا می خواند تا در مسیر دشواری گام بر دارند که نسل های پیشین آرارات از بدو تاسیس تاکنون آن را پیموده اند.

با بزرگداشت خدمت هفتاد ساله آرارات و تلاشگران متعهد به اهداف بازی های همگانی چهل و شش ساله ارمنیان ایران، توفیق دست یابی به راه های جدید پیشرفت و ترقی را همراه با آرارات و برای آرارات آرزومندیم ...

سر دبیر