به نقل از سایت: www.ostan-es.ir

 

با حضور حجت‌الاسلام رئیسی و رسول زرگرپور؛ حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان که در حکمی از طرف رئیس قوه قضائیه منصوب شد، صبح یکشنبه در اصفهان معرفی شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آيين توديع و معارفه دادستان عمومي انقلاب اصفهان كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان كل كشور و مسئولان استاني در تالار اجتماعات دادگستری اصفهان برگزار گرديد، اظهار داشت: به قوه قضائيه به عنوان يك همكار نزديك و مرجع قابل اتكا مي نگريم.

استاندار اصفهان افزود: از محوری‌ترین وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ کرامت انسانی است و تلاش دستگاه قضا برای صیانت از کرامت انسانی بوده و در صورتيکه کرامت انسانی مخدوش شود، دستگاه قضایی اجازه این اتفاق را نمی‌دهد.

وي  از همكاري خوب و نزديك قوه قضائيه با استانداري در اصفهان سخن گفت و افزود: اگر اين دوستي و همكاري وجود نداشت، بسياري از كارها به خوبي پيش نرفته و اين همكاري نمونه است.

زرگرپور تصريح كرد: اين همكاري و تعامل باعث شده بسياري از مشكلات به حداقل برسد و در فضايي با امنيت و آرامش حل شود.

وي ضمن تقدير از زحمات جناب آقاي حبيبي دادستان قبلي اصفهان، اظهار داشت: در شوراي تأمين دادستان قبلي يك مرجع قابل اتكا بود و با ايده ها و نظرات خود مديريت استان را ياري مي نمود.

استاندار اصفهان به خاطر وجود فضاي دوستي و مشاركت حاكم در استان از قوه قضائيه تشكر نمود و به طرح مسائل و مشكلات زندان پرداخت و افزود: با وجود اينكه فعاليت هاي انجام شده باعث بهبود وضعيت زندان نسبت به قبل شده است، ولي همچنان وضعيت مطلوب نيست.

دادستان کل کشور نيز اظهار داشت: انسانی كه به جایگاه کرامت برسد، امیر نفس شده و راهکار اینکه انسان به مقام تقوا و کرامت الهی برسد، ارتباط با کریمان است.

وي با بيان اينكه خداوند کریم مطلق است، ادامه داد: دهه‌ي کرامت بستری است مناسب که انسان با محور کرامت که علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) بوده، آشناتر شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: در مجموعه بایدها و نبایدهای انسانی، آنجا که انسانیت انسان مورد آسیب قرار گیرد، می‌گوییم انسانیت لطمه خورده و اخلاق نیز همین‌طور، بنابراین حفظ جامعه مهم است و همانطور که کوه‌ها زمین را از نوسان حفظ می‌کنند، احکام قاطع قضات، اضطراب‌های اجتماعی را تبدیل به آرامش می‌کنند.

وي خاطرنشان کرد: استاندار اصفهان نیز امروز مشکل زندان را مطرح کردند و من این مسئله را با مسئولان مطرح می‌کنم تا مشکل رفع شود.

شايان ذكر است در اين آيين حسن رحیمی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب اصفهان معرفی و از خدمات محمدرضا حبیبی، دادستان قبلی قدردانی شد.

رحیمی مسئولیت‌هائی از جمله رئیس شعب عمومی، رئیس دادگستری شهرستان خمینی‌شهر و معاون دادستان عمومی و انقلاب اصفهان را در کارنامه خود دارد.

محمدرضا حبیبی دادستان عمومی و انقلاب قبلی اصفهان  که از سال 86 تا حدود 6 ماه نخست امسال در این سمت مشغول به کار بود، از این پس با حکمی از طرف رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس کل دادگستری استان یزد خدمت می‌کند.