به نقل از سایت: www.alikonline.ir

 

انیمیشن مترسک، ساخته آلن غازاریان از ایران موفق به کسب رتبه پنجم از 44-مین جشنواره فیلم و انیمیشن جی فونی ایتالیا گردید.

انیمیشن 3 دقیقه ای مترسک تنها اولین ساخته آلن غازاریان می باشد که به تهیه کنندگی سازمان صدا و سیما تولید شده است.

داستان این انیمیشن روایت کننده جوجه پرنده ای است که در فصل کوچ پرندگان قادر به پرواز نیست و از همراهی گروه پرندگان باز می ماند، ولی دل به پناه مترسکی می برد که در مزرعه ای در همان نزدیکی است. مترسک متوجه پرنده کوچک شده و آن را در گرمای دل خود حفظ می کند...

آلن غازاریان در ارتباط با نوع داوری این جشنواره به خبرنگار آلیک گفت: داوری این جشنواره در نوع خود منحصر به فرد می باشد. طوری که فیلم های شرکت داده شده پس از بازبینی و داوری اولیه که توسط کارشناسان و فیلمسازان مدعو انجام می شود، غربال شده و از این میان به هشت فیلم یا انیمیشن برگزیده امکان اکران در جشنواره داده می شود. در همین حال هیئت ژوری اصلی که متشکل از بیش از یکصد کودک و نوجوان می باشد، با رای خود انیمیشن برتر را انتخاب می کنند.

فیلم مترسک تنها در رده سنی 3 تا 5 سال به نمایش در آمد و توسط کودکان همان رده سنی نیز داوری شد.

در این دوره از جشنواره هنرپیشگانی همچون ریچاردگیر نیز در میان داوران جانبی جشنواره حضور داشتند.

آلن غازاریان متولد جلفای اصفهان است و در بخش تولید تبلغیات تلویزیونی حضوری فعال دارد.

وی در سال 1389 موفق به دریافت دیپلم افتخار از 24-مین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برای ساخت جلوه های ویژه فیلم نخودی نیز شده است.

مترسک اولین حضور غازاریان رادر جشنواره های خارجی رقم زد.

جشنواره جی فونی در ایتالیا و دوروستای تاریخی به همین نام برگزار می شود. جشنواره 2014 44-مین دوره برگزاری جی فونی بود. این جشنواره از 27 تیر تا 5 مرداد میزبان شرکت کنندگان برگزیده بود.