به نقل از سایت: www.irna.ir

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشریح مبانی ساختار جدید قراردادهای نفتی توسط مسئولین وزارت نفت در این کمیسیون خبر داد و گفت: هشت الگوی قراردادی با بهره گیری از تجارب 33 کشور توسط وزارت نفت تهیه و تدوین می شود.

روبرت بیگلریان نماینده ارامنه شمال درگفت و گو با خبرنگار مجلس ایرنا با اشاره به جلسه عصر سه شنبه کمیسیون انرژی گفت: در این جلسه ساختارها و مبانی که وزارت نفت بر اساس آن قراردادهای جدید را تهیه و تدوین می کند تشریح شد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، برداشت صیانتی، افزایش ضریب بازیافت میادین، از محورهای مدنظر وزارت نفت در ارائه الگوهای قراردادی جدید است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس درتدوین این الگوها تجربیات 33 کشور در این زمینه مطالعه شده وتلاش شده است این الگوها با توجه به راهبردهای وزارت نفت و تلاش برای بین المللی کردن شرکت ملی نفت ایران تدوین شوند.

بیگلریان خاطر نشان کرد ظاهرا با توجه به مسئله اکتشاف و توسعه و افزایش ضریب بازیافت میادین هفت یا هشت الگوی قراردادی پیش بینی شده که این الگوها مبانی قراردادهای وزارت نفت را تشکیل خواهند داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درتدوین این الگوها شرایط اقتصادی بین المللی وحقوقی کشور و همچنین بازار انرژی صنعت نفت مد نظر قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا درجلسه امروز کمیسیون انرژی کارشناسان دیوان محاسبات کشور،مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور نیز حضور داشتند.