به نقل از سایت: www.farsnews.com

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد از همه طرفین مناقشه قره باغ کوهستانی درخواست نمود تا اصول آتش‌بس مورد توافق قرار گرفته قبلی را رعایت کرده و از انجام هر نوع اقدام نظامی و خشونت علیه یکدیگر بطور جدی اجتناب ورزند.

این مطلب در بیانیه رسمی منتشره از سوی دفتر دبیرکل در روز دوشنبه اعلام شده است.

در این بیانیه آمده است: «بان کی مون از همه طرفین مناقشه قره باغ کوهستانی می‌خواهد تا به اصول آتش‌بس موجود در منطقه احترام گذاشته و بطور جدی از ادامه خشونت و اقدام نظامی علیه یکدیگر با هدف کاهش وخامت اوضاع در منطقه و بوجود آمدن شرایط لازم برای رسیدن به حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات خودداری نمایند.»

بر اساس این اطلاعات، دبیرکل سازمان ملل همچنین از تلاش‌های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای برقراری امنیت در منطقه قره باغ حمایت کرده و از تشدید وخامت اوضاع اخیر در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان بشدت ابراز نگرانی کرده است.

همانطور که پیش از این اعلام شده بود، رژیم آتش‌بس در منقه قره باغ طی روزهای اخیر چندین بار شکسته شده است. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع جمهوری خودمختار قره باغ، در جریان تیراندازی‌های مکرر مرزی در منطقه، تاکنون 25 نیروی نظامی آذربایجان و 5 نیروی نظامی ارتش ارمنستان کشته شده‌اند.

مقامات باکو و ایروان بطور مکرر یکدیگر را به نقض اصول آتش‌بس و تیراندازی به سمت نیروهای مرزبانی طرف مقابل متهم کرده‌اند.