به نقل از سایت: www.tasnimnews.com

 

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه ترکیه نباید خود را هزینه زیاده‌خواهی‌های غرب کند، گفت: کشورهای غربی درصدد ایجاد اختلاف بین کشورهای جهان اسلام اند و در این بین حکام کشورهای اسلامی باید بیش از پیش هوشیار باشند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری تسنیم، وحید احمدی با اشاره به افشای گزارشاتی مبنی بر آموزش عناصر داعش در پایگاه اینجرلیک ترکیه، گفت: دولت ترکیه و شخص اردوغان با همیاری استکبار در حمایت و پشتیبانی نظامی از تروریست‌های داعش از محبوبیت خود در جهان اسلام می‌کاهد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و دینور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ هوشیاری دولت ترکیه، افزود: دولت اردوغان پس از دولت‌های ضعیف در ترکیه به روی کار آمد و با توجه به شعار عدالت و توسعه و همچنین تاکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی محبوبیت ویژه‌ای در جهان اسلام پیدا کرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم ادامه داد: درگیری لفظی اردوغان با شیمون پرز رئیس جمهور رژیم منحوس صهیونیستی و ارسال کشتی مرمره برای کمک به مردم غزه، اوج محبوبیت دولت اردوغان را رغم زد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس نهم گفت: متاسفانه اقدامات اخیرتر دولت اردوغان مثل اجازه دادن به آمریکایی‌ها برای نصب سامانه دفاع ضد موشکی پاتریوت و کمک نظامی به تروریست‌های داعش و لحن خصمانه ترکیه نسبت به سوریه و عراق، از محبوبیت این دولت در میان مسلمانان کاست.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: در جنگ اخیر صهیونیست‌ها با غزه، اردوغان موضع‌گیری‌های مثبتی به طرفداری از غزه ارائه داده ولی همزمانی این مواضع با حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش مسئله‌ای متناقض است.

وی افزود: اردوغان نباید خود را هزینه زیاده‌خواهی‌های غرب و استکبار کند چرا که همه دغدغه آنها ایجاد اختلاف میان دولت‌های اسلامی است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح کرد: اردوغان با دور شدن از غرب و همچنین ممانعت از ورود و خروج آسان تروریست‌های داعش می تواند نقش مثبت خود را در جهان اسلام بیابد.