به نقل از سایت: www.irna.ir

 

روبیک جانانه روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با ارائه گزارشی از مراسم باراداک (عشای ربانی) مسیحیان در قره کلیسای چالدران افزود: بخش اصلی این آیین مذهبی با حضور اسقف اعظم تهران، اسقف آذربایجان، روحانیان مسیحی اصفهان، تبریز و ارومیه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار چالدران پیش از ظهر امروز در بنای تاریخی قره کلیسای چالدران برگزار شد.

وی اظهار کرد: مسیحیان حاضر در این مراسم بعد از قرائت بخشهایی از انجیل برای برقراری صلح در جهان و بویژه در خاورمیانه و در سرزمین فلسطین دعا کردند.

وی گفت: برنامه دعا و نیایش و برگزاری خطبه های آخر از جمله برنامه هایی بود که در این مکان تاریخی و مذهبی به اجرا در آمد.

وی اظهار کرد: در این مراسم اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه ارامنه آذربایجان نیز در بخشی از سخنان خود از اتفاقاتی که امروز در فلسطین رخ داده اظهار تاسف و تاثر کردند و از مردم منطقه خواستند هشیار بوده و با همفکری و گفت و گوی بین ادیان مسایل و مشکلات را حل کنند.

جانانه ادامه داد: خطبه هایی که در این مراسم خوانده شد شامل حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی از مردم غزه و فلسطین و سوریه در تمام سطوح بوده است.

رییس شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان گفت: رعایت کامل حقوق بشر و عدم نقض آن در ایران نیز از بخشهای دیگر خطبه های این مراسم مذهبی بود.