به نقل از سایت: www.irna.ir

 

کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق به عنوان بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه روز جمعه در استانبول مدعی شد، گروهک تروریستی تکفیری داعش تحت حمایت «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر این کشور است.

به گزارش ایرنا، وی روز جمعه در هنگام ورود به استانبول در فرودگاه این شهر در گفت و گو با خبرنگاران که به بطور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش شد، از سکوت دولت آنکارا و شخص اردوغان در قبال گروه تروریستی داعش به شدت انتقاد کرد و گفت: نزدیک به دو ماه است که 49 شهروند ترکیه ای در اسارت داعش در عراق هستند اما اردوغان همچنان سکوت کرده است.

وی با ادعای اینکه دولت اردوغان سلاح های گروه تکفیری داعش را تامین می کند، افزود: متاسفانه باید بگویم داعش شخص اردوغان را نیز به گروگان گرفته است؛ درحالی که تمام دنیا به این گروهک تروریست می گویند، اردوغان تاکنون نتوانسته داعش را سازمان تروریستی اعلام کند.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق گفت: حزب متبوع وی نخستین نهادی است که در ترکیه به طور رسمی داعش را یک سازمان تروریستی معرفی کرد و در مقابل آن ایستاد ولی دولت آنکارا تاکنون از اظهارنظر رسمی در این زمینه خودداری می کند.

49  تن از کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل و 31 تن از رانندگان ترک نزدیک به دو ماه پیش در موصل توسط گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته شدند. با وجود آزادی رانندگان ترک اما خودروهای آنها توسط داعش مصادره شده است.

اردوغان در پی آزادی رانندگان ترک گفت: ترکیه به تلاش هایش برای آزادی سالم کارکنان کنسولگری و خانواده های آنها ادامه می دهد.

وی در پاسخ به فراخوان احزاب مخالف برای اعلام موضع رسمی ترکیه در قبال داعش گفت: ملاحظاتی در خصوص تامین امنیت جانی شهروندان ترکیه دارم و مساله را با حساسیت دنبال می کنم.