به نقل از سایت: www.yjc.ir

 

کریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: قره‌کلیسا یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری چالدران محسوب می‌شود و سالانه گردشگران زیادی را از تمام نقاط دنیا به خود جلب می‌کند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود 7 هزار گردشگر از کشورهای آلمان، بلژیک، اسپانیاٰ و فرانسه برای بازدید از نهمین اثر تاریخی جهان به چالدران سفر کرده‌اند.

حسین‌زاده با اشاره به وجود 93 ظرفیت گردشگری، گفت: یکی از جاذبه‌های مهم این شهرستان مقبره سید صدرالدین است که به‌عنوان نماد جنگ ایرانی‌ها با عثمانی‌ها معرفی شده و به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: شهرستان چالدران علاوه بر وجود جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی بسیار مهم دارای جاذبه‌های طبیعی از جمله آب گرم چالدران است که به دلیل وجود املاح غنی برای درمان کمر درد، پا درد و رماتیسم بهترین آب گرم بوده و از آب گرم سرعین بهتر است.

فرماندار چالدران بر ضرورت آماده‌سازی امکانات رفاهی، خدماتی و همچنین بهسازی و آسفالت‌سازی جاده‌های منتهی به این شهرستان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار مهم گردشگری در چالدران باید تمام بسترهای لازم را برای ورود و جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم آوریم.

وی به لزوم ارائه تبلیغات داخلی و خارجی در راستای به تصویر کشاندن امکانات و استعدادهای طبیعی و جاذبه‌های متنوع توریستی این شهرستان تاکید کرد و گفت: اگر ما بتوانیم با استفاده از رسانه‌ها و همچنین مشارکت میراث فرهنگی استان گردشگران بیشتری وارد این شهرستان کنیم گام مهمی را در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌توانیم برداریم.

قره کلیسا در 20 کیلومتری شهرستان چالدران واقع شده که به اعتقاد مسیحیان طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح در آن مدفون است.