به نقل از سایت: www.tabnak.ir

 

پایگاه خبری «المانیتور» در گزارشی اعلام کرد که کنسولگری ترکیه در موصل مقر اصلی اتاق عملیات گروه تروریستی داعش است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المانیتور، مقر جدید ابوبکر البغدادی، سرکرده اصلی داعش که اهمیت آن کمتر از سخنرانی مشهور وی در موصل نیست، تعجب بسیاری از مردم را برانگیخت.

این روزنامه در گزارش خود منتشر کرد: آنچه که موجب تعجب بیشتر شده است، خروج البغدادی از مسجد موصل و حرکت وی به سمت کنسولگری ترکیه در این شهر است.

پیشتر اثیل النجیفی، استاندار موصل در یک تماس تلفنی گفته بود که «بله البغدادی، ساختمان کنسولگری ترکیه را به عنوان مقر خود در عراق انتخاب کرد».

در ادامه این گزارش آمده است که «مردم ترکیه متوجه حقیقت حادثه حمله داعش به کنسولگری ترکیه و بازداشت 49 نفر از آنها از جمله سرکنسوگر در ماه گذشته نشدند و رجب طیب اردوغان نیز به بهانه اینکه هرگونه اظهارنظر در مورد این گروگان ها زندگی آنها را در معرض خطر قرار می دهد، قانونی را وضع کرد که به موجب آن هرگونه بحث و بررسی در مورد این حادثه گروگان گیری ممنوع است».

به گزارش این روزنامه، اردوغان اخیرا در مراسم افطار ماه رمضان، داعش را تنها یک "سازمان تروریستی" خواند و از هرگونه اظهارنظر دیگر درباره آن خودداری کرد، این در حالی است که ترکیه رسما آن را سازمان تروریستی توصیف کرده بود.

اردوغان هنگام درخواست از داعش برای آزادی گروگان های ترکیه گفت: هیچ مسلمانی به برادر مسلمان دیگر حمله نمی کند.

بر اساس این گزارش، این جمله اردوغان خشم منتقدان خود را برانگیخت که گفته بودند: اردوغان اعضای داعش را برادران خود می خواند نه تروریست.