به نقل از سایت: www.irna.ir

 

معاون خبر خبرگزاری آجی ایتالیا (AGI) گفت: رسانه ها در دنیای کنونی، نقشی مهم، حساس و تعیین کننده در سرنوشت کشورها بازی می کنند.

به گزارش ایرنا، «روبرتو لا دی چیکو» شامگاه دوشنبه در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران در محل کلیسای وانک اصفهان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در زمینه مباحث خبری، همکاری بهتری درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف داشته و تاثیرگذار باشیم.

وی ایران را بعنوان یکی از مناطق حساس دنیا برشمرد و گفت: در زمینه تولید و انتشار اخبار فارسی در خبرگزاری آجی ایتالیا تلاش می کنیم.

وی با اشاره به برقراری ارتباط با همکارانش در ایتالیا پس از ورود به ایران اظهار کرد: ایران یک کشور شگفت انگیز با هنر و موسیقی بسیار قابل توجه است.

معاون خبر خبرگزاری آجی ایتالیا با پراهمیت شمردن مسائل سیاسی در شرایط حاضر ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ای میان دو خبرگزاری ایرنا و آجی بتوان نقش موثری در این زمینه ایفا کرد.

لا دی چیکو با اشاره به رقابت رسانه ها در دنیای مجازی برای تولید و انتشار خبر تصریح کرد: اخبار این خبرگزاری به چندین زبان زنده دنیا ترجمه می شود و بطور قطع می تواند تاثیر گذار باشد.

الکساندرو پیکا» مدیرعامل خبرگزاری آجی ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به وجود پایگاه هایی از ادیان مختلف در ایران همچون کلیساهای مسیحیان خاطرنشان کرد: این کلیساها می توانند بعنوان پل ارتباطی میان دو کشور عمل کنند.

اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: تصور من از ایران زمانی که در غرب بودم بسیار متفاوت با زمانی است که وارد ایران شدم.

ˈبابکن چاریانˈ افزود: من در ایران به چشم دیدم که مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار هم به صورت صلح آمیز زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: ما در اصفهان به صورت آزادانه مراسم خود را برگزار می کنیم و مراکز فرهنگی فعالی در این زمینه داریم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به حفاظت خوب ایران از بناهای تاریخی و فرهنگی مسیحیان همچون کلیساها اشاره کرد و گفت: در بیشتر نقاط دنیا بناها و مراکز تاریخی مسیحیان به دست دولت ها نابود شده است.

بابکن چاریان با ابراز خشنودی از حضور هیات ایتالیایی در اصفهان اظهار کرد: اصفهان شهری بسیار زیبا با مردمانی خونگرم است.

وی خاطرنشان کرد: در ایران سه کلیسای مهم وجود دارد که بزرگترین و قدیمی ترین آنها در تبریز است، و پس از آن اصفهان و تهران در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آجی ایتالیا یک رسانه تقریبا خصوصی است و دومین خبرگزاری ایتالیا از لحاظ قدمت به شمار می آید و بیشتر بر انتشار اخبار بین المللی در حوزه انرژی و اقتصاد متمرکز است.

این هیات رسانه ای روز یکشنبه با ˈمرضیه افخمˈ سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کرده بودند.

مسوولان خبرگزاری آجی روز شنبه و به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی به منظور توسعه روابط رسانه ای فی مابین این خبرگزاری و خبرگزاری جمهوری اسلامی وارد ایران شدند.