به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

دولت ارمنستان پیش نویس تفاهمنامه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان را در زمینه گردشگری تصویب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از ایروان، دولت ارمنستان پیش نویس تفاهمنامه ای را بررسی و تصویب کرد که قرار است مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان آن را بزودی امضا کنند.

گارگین ملیکیان معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در باره این پیش نویس تفاهمنامه گفت: اطلاع رسانی در باره جاذبه های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان، تشکیل تورهای گردشگری مشترک منطقه ای، ایجاد تسهیلات مسافرتی، معرفی میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و آداب و رسوم و سنن دو ملت از مهمترین بخش های این تفاهمنامه است.

وی تصریح کرد:با توجه به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی دو کشور خواستار گسترش همکاری ها در زمینه گردشگری هستیم.

در یک سال گذشته مقامات ایران و ارمنستان چند تفاهمنامه در زمینه همکاری های گردشگری به ویژه فعال سازی بخش خصوصی و توسعه ارتباط جامعه هتلداران دو کشور امضا کردند.

امضای تفاهمنامه همکاری های هوایی و افزایش پروازهای دو کشور از سه به پنجاه پرواز در هفته از دیگر اقدامات مسئولان دو کشور است که نه فقط افزایش گردشگران بلکه افزایش میزان مبادلات تجاری دو کشور را در پی خواهد داشت.