به نقل از سایت: www.iranarmenia.org

 

نحوه برگزاری تورهای ارس گردی با محوریت کلیساهای تاریخی منطقه آزاد ارس در نشست مشترک دکتر سرمست معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری منطقه آزاد ارس با خلیفه کل ارامنه آذربایجان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد ارس دکتر سرمست در حاشیه این نشست اظهار داشت: باتوجه به زمینه مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی جهت بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این منطقه نشست مشترکی با حضور اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان برگزار گردید. 

وی ضمن استقبال از برگزاری تورهای گروهی از كشور ارمنستان، از آمادگی سازمان منطقه آزاد ارس برای هماهنگی برگزاری تورهای زیارتی در فصل تابستان خبر داد.

دکتر بهرام سرمست افزود: برنامه ریزی جهت برگزاری برنامه اختصاصی در کلیساي سنت استپانوس در شهریور ماه سال جاری، اجراء تورهای گروهی به مقصد کلیساهای دره شام و برگزاري هفته فرهنگی ارس در کشور ارمنستان از دیگر مباحث مطرح در این نشست مشترک بود.

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ظرفيت هاي متنوع منطقه جهت ميزباني از گردشگران با علايق مختلف، برنامه ريزي دقيق براي توسعه بازار گردشگري ارس و استفاده از پتانسيل اقليت هاي ديني براي گسترش گردشگري فرهنگي را جزو برنامه هاي سالجاري اين سازمان عنوان نمود.

در ادامه جلسه اسقف گريگور چيفتچيان از تلاش هاي سازمان منطقه آزاد ارس به خاطر كمك به مرمت و احياء كليساهاي تاريخي مستقر در محدوده منطقه تقدير و تشكر نمود و آمادگي خود را براي برقراري و گسترش تعاملات فرهنگي و هنري اعلام نمود. 

گفتني است كليساي سنت استپانوس به عنوان نهمين اثر ايران در فهرست آثار ميراث فرهنگي يونسكو در محدوده منطقه آزاد ارس قرار گرفته است.