به نقل از سایت: www.ostan-es.ir

 

رسول زرگرپور اظهار داشت: نوع ارتباط، تعامل و همراهي پيروان اديان مختلف توحيدي در اصفهان الگوي بسيار خوب و كم سابقه براي همه ي جهان است و ما به اين تعاملات افتخار مي كنيم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري اصفهان؛ دكتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در ديدار با هيئت انديشمندان ديني كليساهاي امريكا، گفت: اصفهان شهر گنبدهاي فيروزه اي، شهر مناره هاي عطرآگين و اصفهان نصف جهان و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي است.

رسول زرگرپور با بيان اينكه اصفهان از لحاظ اديان توحيدي جايگاه ويژه اي را در كشور دارد، گفت: تمدن شيعي در اصفهان شكل گرفته است و اين استان مركز تمدن شيعي است.

زرگرپور افزود: همايش هاي متنوع اديان توحيدي به صورت سالانه و به همت مركز اديان توحيدي اصفهان در اين استان برگزار مي شود.

رسول زرگرپور اظهار داشت: مردمان استان اصفهان، مردماني پاك نهاد، متدين، انقلابي و سخت كوش هستند و بيشتر خيزش هاي اسلامي و ديني از اصفهان شكل گرفته است.

زرگرپور اصفهان را شهر توليد تلاش و كوشش خواند و گفت: اين موضوع را مي توان در همه ي نقاط شهر مشاهده كرد.

استاندار اصفهان با اشاره به حضور اديان توحيدي در استان اصفهان گفت: پيروان اديان توحيدي سالهاست كه در اين استان به صورت كاملا مسالت آميز و با احترام متقابل در كنار هم زندگي مي كنند.

زرگرپور افزود: نوع ارتباط و تعامل و همراهي پيروان اديان مختلف توحيدي در اصفهان الگوي بسيار خوب و كم سابقه براي همه ي جهان است.

وي با اشاره به ديدارهاي مستمرخود با رهبران اديان توحيدي در استان، گفت: تعاملات بسيار خوب دولت و رهبران اديان توحيدي باعث شده است كه در مناسبت هاي ديني هردو گروه تعاملات بسيار خوبي ديده شود و ما به اين روابط مسالمت آميز و توام با احترام متقابل افتخار مي كنيم.

استاندار اصفهان به احياي صفاخانه اشاره كرد و افزود: صفاخانه مركز گفتگوي اديان توحيدي با سابقه ي صد ساله است و معتقديم با احياي اين صفاخانه روابط بين پيروان اديان توحيدي عميقتر مي شود.

استاندار اصفهان خاطر نشان كرد: حضور شما انديشمندان بزرگ ديني در اصفهان در تحكيم و تعميق اين روابط كمك خواهد كرد.

استاندار اصفهان افزود: اگر فرهنگ و سنت و اديان مذهبي به خوبي به جوامع شناسانده شود بسياري از مشكلات برطرف خواهد شد.

استاندار اصفهان يادآور شد: اين گروه در راستاي كمك به صلح جهاني و منطقه اي به ايران سفر كرده اند و باور دارم كه انسان هاي فرهيخته ؛ انديشمند و خدايي از كشورهاي مختلف مي توانند مبلغين خوبي براي كشور ايران باشند.

استاندار اصفهان افزود: اين افراد عمق دين باوري، ايمان و اعتقاد مردم به نظام و رهبري را به خوبي درك خواهند كرد و تصوير درستي از ايران را براي جهانيان منعكس خواهند كرد.

دكتر كشيش جول هانتر سرپرست اين هيئت نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در ايران و مهمان نوازي مسئولان اصفهان، گفت: استاندار اصفهان اطلاعات بسیار جامعی را در اختیار ما قرار داد و با توجه به اينكه مردمان هردوكشور ايران و امريكا اعتقادات عميق مذهبي دارند، اين باور و اعتقاد موجب فهم مشترك از يكديگر خواهد شد.

رئیس کلیساهای فلوریدای آمریکا افزود: رهبران ديني پيام آوران صلح و دوستي هستند و ما در بازگشت پيام صلح و دوستي مردمان ايران را به جامعه خود خواهيم رساند.

وي با بيان اينكه در اين سفر پيام صلح و دوستي مردم ايران را به خوبي احساس كرديم، ابراز اميدواري نمود كه بتوانند بنيان هاي جديدي را براي مذاكره و مفاهمه بهتر بين دولت ها فراهم نمايند.

جول هانتر خاطر نشان كرد: برای این هیئت بسیار جالب بود که کشور ايران به عنوان يك كشور اسلامی و شیعی تا این اندازه اندیشمند و دانشمند در حوزه هاي مختلف دارد و ظرفيت فكري ديني ايران بسيار قابل توجه و حائز اهميت است.

وي در ادامه افزود: همين امر موجب شده است كه شناخت و تصور ما از ايران، قبل و بعد از اين سفر متفاوت باشد.