به نقل از سایت: www.yerevan.mfa.ir

 

محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در تاریخ 16 اردیبهشت با آقای گالوست ساهاکیان رئیس جدید مجلس ملی ارمنستان ملاقات نمود . سفیر ایران در این دیدار انتخاب نامبرده بعنوان رئیس مجلس ملی ارمنستان را تبریک گفته و درودهای گرم و تبریکات علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را به ایشان ابلاغ نمود .

رئیسی ضمن اشاره به سفر روز گذشته ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران و ملاقات با مقامات عالیرتبه ایرانی که مبین اهمیت روابط دو کشور می باشد ، ابراز اطمینان نمود که سفر رئیس مجلس ملی به جمهوری اسلامی ایران  که در دستور کار روابط  دو کشور بوده است به تعمیق روابط دو جانبه و بین پارلمانی کمک خواهد کرد د . ایشان همچنین توسعه آتی روابط دوجانبه در همه زمینه ها و تحقق برنامه های مشترک را مهم تلقی نمود و اظهار داشت که از نظر رهبران دو کشور هیچ مانعی در راه توسعه این روابط وجود ندارد .

گالوست ساهاکیان، نیز اظهار داشته است که روابط ارمنستان و ایران در سطح عالی قرار داشته و همکاری دوجانبه همچنان در فضای اعتماد متقابل توسعه می یابد . وی سطح فعلی و تعمیق آتی روابط بین پارلمانی و همچنین تحقق  طرح ها و پروژه های اقتصادی مشترک را مهم تلقی کرد . به گفته نامبرده تحقق این طرح ها امکان ارتقای سطح روابط اقتصادی دوجانبه به سطح کیفی جدید را فراهم خواهد کرد . ساهاکیان ابراز امیدواری نمود که در آینده نزدیک فرصت دیدار با همتای ایرانی خود را داشته باشد .

در این  ملاقات سایر مسائل مورد علاقه دوطرف مورد بررسی قرار گرفته اند .