به نقل از سایت: www.fa.yerevan.icro.ir

 

بنا بر دعوت سفارت ج.ا. ایران و هماهنگیهای انجام شده توسط رایزنی فرهنگی، آقای تیکران بارسقیان یکی از مسوولین ارشد شهرداری وفرستاده ویژه شهردار ایروان جهت بازدید از مسجد کبود ایروان در روز جمعه مورخ 5/2/93 در محل این مسجد حضور پیدا کرده با بخشهای مختلف و نیز فعالیتهای متنوع مسجد کبود ایروان آشنا گردید.

در این دیدار که با حضور جناب آقای محمد رئیسی سفیر ج.ا. ایران در ارمنستان،  مجید مشکی رایزن فرهنگی، جعفر زمانی کاردار سفارت، یوسف زاده رییس اتحادیه تجار ایرانی، حجت الاسلام والمسلمین شجعان امام جماعت مسجد و همکاران این نمایندگی آقایان ثابت جو، حسن معافی مدنی، دکتر لطفی و سرکار خانم هاکوپیان انجام گرفت، ابتدا معاون شهردار از محل کتابخانه بازدید نموده و با امکانات و خدمات مسجد بصورت مبسوط آشنا شد. وی  سپس از محل حسینیه و سالن اجتماعات و غرفه های موجود در مسجد بازدید بعمل اورد و در ادامه با حضور در محل نمایشگاه عکس از عکسهای قدیمی و نیز عکسهای بازسازی مسجد کبود و تصاویر کلیساهای مهم ایران بازدید نمود.

پس از آن طی جلسه ای که با حضور وی، سفیر محترم ج.ا. ایران، کاردار و امام جماعت مسجد و رایزن فرهنگی کشورمان برگزار گردید، مسائل و مشکلات مسجد، زمینهای اطراف آن، خدمات شهری مانند آب، برق و گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر گردید تا رفع این مشکلات، موضوع از سوی سفارت و رایزنی پیگیری گردد.

در این ملاقات آقای تیکران بارسقیان جهت رفع مشکلات مسجد قول مساعد داده و اظهار داشت تمام توان خود را برای حل این مسائل بکار خواهد گرفت. یاداور میشود در ارمنستان شهرداری از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بسیاری از خدمات دولتی مانند ثبت مالکیت زمینها زیر نظر شهرداریها انجام می پذیرد.