چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1393، هیئتی متشکل از اعضای مجمع نمایندگان، روئسای شورا و هیئت مذهبی خلیفه گری ارامنه، به رهبری عالیجناب اسقف بابگِن چاریان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در تالار «اشرف» استانداری اصفهان با استاندار رسول زرگرپور دیدار کرد.

در این دیدار عالیجناب اسقف بابگِن چاریان به مناسبت های نوروز، روز ارتش و روز زن تبریک گفته و سال جدید را که با تحول و نوشدن طبیعت زیبا همراه است، فرصتی مناسب برای بازنگری اعمال در گذشته، تهذیب نفس و در پیش گرفتن راه درست و خداپسندانه در زمان حال و آینده دانست. ایشان برای همه مسئولین کشوری و استانی در سال جدی آرزوی سلامتی و موفقیت کردند و با اشاره به روز زن و گرامیداشت همه مادران ایرانی، از آنان به دلیل تربیت فرزندانی که در حفظ تمامیت ارضی میهن و امنیت مردم صادقانه و فداکارانه ایثار می کنند قدردانی و تشکر کردند.

در ادامه عالیجناب اسقف بابگِن چاریان با توجه به اینکه در این روزها جوامع ارامنه در حال برگزاری 99-مین سالگرد نسل کشی ارامنه به دست دولت ترکیه عثمانی در سال 1915 هستند، مطالبی در این زمینه بیان فرموده و سیاست های مداخله گرانه و ضد انسانی دولت کنونی ترکیه در وقایع داخلی سوریه و بخصوص علیه شهرک ارمنی نشین کِسَب را محکوم کردند.

استاندار محترم اصفهان جناب رسول زرگرپور با توجه به اینکه این دیدار سومین دیدار مدیریت استان و مسئولین خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در طول 7 ماه اخیر است فرمودند: «این امر نشانگر همکاری، تعامل و دوستی مدیریت استان با جامعه‌ ارامنه‌ استان است».

استاندار محترم اصفهان با اشاره به سفر سال‌های قبل خود به ایروان، تصریح کرد: «در این سفر از موزه‌ شهدای نسل کشی ارامنه بازدید کردم. در آنجا وقایعی که در طول آن دوران برای ارامنه اتفاق افتاده بود به خوبی ترسیم شده است».

جناب رسول زرگرپور با ابراز تأسف از حملات تروریستی به کلیساها و منازل ارامنه در سوریه گفت: افرادی که حرمت انسان‌ها و ادیان الهی را نگه نمی‌دارند قابل احترام نیستند.