دوشنبه 21 آوریل 2014، مصادف با 1 اردیبهشت 1393، هیئتی از خلیفه گری ارامنه به رهبری پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگِن چاریان و متشکل از روئسا و اعضای مجمع نمایندگان و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران و تنی چند از استادان ارمنی دانشکده آرمنولوژی دانشگاه اصفهان، با ریاست محترم دانشگاه اصفهان دکتر طالبی دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار دکتر ایروانی مشاور محترم ریاست دانشگاه و دکتر شاهین رئیس محترم روابط بین الملل دانشگا نیز حضور داشتند. 

عالیجناب اسقف بابگِن چاریان با سپاسگزاری از پذیرایی گرم و صمیمانه، انتصاب دکتر طالبی به ریاست دانشگاه اصفهان را تبریک گفته و اضافه کردند: «هدف دیگر از این دیدار تقویت همکاری های موجود بین دانشگاه و خلیفه گری ارامنه اصفهان می باشد». ایشان در ادامه سخنان خود به فعالیت 50 ساله دانشکده آرمنولوژی اشاره کرده و نقش آن را در شناساندن و معرفی زبان و فرهنگ ارمنی و گسترش روابط فرهنگی ایران و ارمنستان بسیار مهم خواندند. عالیجناب اسقف بابگِن چاریان خاطرنشان کردند که در توافقات به عمل آمده با ریاست محترم قبلی دانشگاه اصفهان، قرار بر ارتقاء تحصیلات تکمیلی دانشکده به مقاطع فوق لیسانس و دکترا گذاشته شده است که این امر با استفاده از ظرفیت ها و گسترش ارتباط و همکاری فی ما بین ایران و ارمنستان بهتر و مثمر ثمرتر خواهد شد.

در ادامه عالیجناب اسقف بابگِن چاریان با توجه به اینکه در آستانه بزرگداشت 99-مین سالگرد نسل کشی ارامنه به دست دولت ترکیه عثمانی در سال 1915 قرار داریم، مطالبی در این زمینه عنوان کرده و در راه پیشگیری از تکرار چنین جنایاتی و محکوم کردن این عمل ضد انسانی و ضد بشری از ریاست دانشگاه اصفهان تقاضای همکاری، به خصوص در زمینه استفاده از امکانات دانشگاه اصفهان در جهت برگزاری همایش ها و جلسات سخنرانی نمودند. ایشان با تاکید بر این نکته که محکوم نمودن چنین فجایع غیر انسانی وظیفه ای جهانی و بین المللی می باشد و تلاشی همه جانبه نیاز دارد، در رابطه با تکرار اعمال ضد ارمنی دولت ترکیه در شهر کِسَب سوریه متذکر شده و دخالت های دولت ترکیه در وقایع داخلی سوریه و در اختیار گذاشتن امکانات به نیرو های تکفیری را امری خلاف صلح جهانی و ثبات منطقه دانستند.

ریاست محترم دانشگاه اصفهان دکتر طالبی با ابراز خوشنودی از روابط حسنه میان دانشگاه اصفهان و خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، گفتند: «مایه افتخار است که خلیفه گری ارامنه با کمک به ایجاد دانشکده آرمنولوژی پیشگام همکاری و سرمایه گزاری بخش غیر دولتی در دانشگاه اصفهان می باشد». ایشان با اشاره به فعالیت های خود در دوره مدیریت قبلی در ارتباط با گسترش فعالیت های دانشکده از مثمر ثمر بودن اعطای بورسیه دانشجویان دانشکده آرمنولوژی و همکاری با دانشگاه ایروان سخن گفت و از آن به عنوان فعالیتی در راه ارتقاء سطع علمی دانشکده و عملی کردن تدریس در مقاطع فوق لیسانس و دکتری یاد کردند. در این زمینه مدیریت محترم دانشگاه اصفهان از خلیفه گری ارامنه در ارتباط با افزایش تعداد دانشجویان دانشکده و مشارکت بیشتر محصلین ارمنی تقاضای همکاری نموده تا نگهداری و رشد این واحد بهتر و آسانتر صورت پذیرد.