امروز، سه شنبه مورخ 26 فروردین، گروه کثیری از جوانان ارمنی اصفهان، با تجمع در مقابل دفتر آژانس هواپیمائی ترکیه در اصفهان "Turkish airlines" حملات تروریستی به منطقه ارمنی نشین کسب سوریه و غارت اموال ارمنیان توسط گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه را محکوم نمودند.

در طی این تجمع که به دعوت شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان برگزار شد، روحانی ارشد آنانیا گوجانیان اعتراض خود علیه حملات ترورسیتی در منطقه ارمنی نشین کسب سوریه و حمایتهای دولت ترکیه را اعلام نموده و با یادآوری قتل عام ارامنه ساکن شهر کسب سوریه توسط دولت ترکیه در سال های 1909 و 1915 میلادی، از مجامع بین المللی خواهان محکومیت این دولت گردید. 

جوانان حاضر در تجمع، با برافراشتن پلاکارتهایی با مضمامین "دولت ترکیه محکوم باید گردد"، "حمله تروریست های تکفیری به خاک سوریه و کشتار انسان های بی گناه را محکوم می کنیم"، "ترکیه جنایت ضدارمنی خود را در سوریه تکرار می کند" و "SAVE KESSAB" و همچنین با سردادن شعارهایی علیه دولت ترکیه، خواهان توقف حملات تروریستی به سوریه و شهر کسب گردیدند و از کلیه آزادی خواهان و حامیان عدالت در جهان خواستار اتحاد و دفاع از حقوق پایمال شده ساکنین شهرک کسب و بازگشت امن آنها به کاشانه خود شدند.

در پایان بیانیه تنظیم شده توسط اعضاء جوانان ارمنی اصفهان قرائت گردید. در این بیانیه از جامعه جهانی، به ویژه سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر خواسته شد به جای شعارهای نمادین از آتش افروزی های جدید فتنه جویان، علی الخصوص دولت ترکیه جلوگیری به عمل آورند. همچنین از مسئولین جمهوری اسلامی ایران که همواره در جهت صلح و ثبات منطقه گام برداشته اند، درخواست شد در رابطه با جلوگیری از این وقایع و جهت تضمین امنیت منطقه و همزیستی مسالمت آمیز اسلام و مسیحیت از تلاش و به کارگیری امکانات دیپلماتیک و سیاسی خود در حد امکان فروگذار نباشند.

شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان
و جنــــــوب ایـــــــــران
26 فروردین 1393