به نقل از سایت: www.isna.ir

 

جمعی از بانوان فعال اتریشی و سوئیسی امروز (یکشنبه، 24 فروردین 1393) با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این دیدار بت‌کلیا، نماینده آشوریان با اشاره به زندگی تاریخی و دیرینه پیروان ادیان ابراهیمی در ایران و در کنار برادران مسلمان اشاره کرد و ضمن تشریح فعالیت‌های نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در طول سالیان گذشته اقوام، گروه‌ها و مذاهب مختلف در ایران در صلح و نوع‌دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی کردند.

وی در همین راستا گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ادیان الهی مسیحیت، یهودیت و زرتشت به رسمیت شناخته شدند و پیروان آنها با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت تامین حقوق پیروان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: با حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی دیه غیرمسلمان با مسلمان برابر شده است.

در این دیدار همچنین بگلریان نماینده ارامنه جنوب، خانلری نماینده ارامنه شمال و اختیاری نماینده زرتشتیان نیز حضور داشتند و در سخنانی به تشریح جایگاه و موقعیت اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی ایران پرداختند.