منبع: www.iranarmenia.org

 

مقامات جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان یک تفاهم نامه همکاری در زمینه گردشگری در ایروان امضا کردند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از ایروان، سید محمد کاظم خلدی نسب، مدیرکل بازاریابی سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مِخاک آبرسیان، مدیر سازمان گردشگری ارمنستان این تفاهم نامه را امضا کردند.

ایجاد دفاتر گردشگری ایران در ارمنستان و بر عکس، مبادله اطلاعات، فعال سازی بخش خصوصی و گسترش همکاری جامعه هتل داران دو کشور از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

در ادامه مقامات و مسئولان ایرانی و ارمنستانی راهکارهای گسترش همکاری های گردشگری را بررسی کردند، برگزاری نمایشگاههای میراث فرهنگی و صنایع دستی مشترک و راه اندازی تورهای آشنا سازی با جاذبه های گردشگری کشورمان برای تورگردانان ارمنستان از موضوعات مورد بحث بود.

در ادامه سفر مدیر کل بازاریابی سازمان میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان نشست هایی جداگانه با تورگردانان ایرانی مقیم ارمنستان و تورگردانان ارمنستان به منظور بررسی مشکلات مربوط به همکاری های گردشگری دو کشور برگزار شد. 

فعال تر کردن بخش خصوصی ایران در زمینه گردشگری و ارائه راهکارایی به منظور توسعه همکاری های گردشگری ایران و ارمنستان از مهمترین موضوعات این نشست بود.

ایجاد بازارهای مرزی کالاهای ایرانی، برگزاری تورهای درمانی و ورزشی-تفریحی مانند صحرانوردی و بیابانگردی در ایران برای گردشگرهای ارمنی و اطلاع رسانی موثر درباره جاذبه های توریستی کشورمان از دیگر موضوعات این نشست بود.