منبع: www.yerevan.mfa.ir

 

محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در تاریخ 23 بهمن با تیگران سرکیسیان نخست وزیر ارمنستان در دفتر نخست وزیری ملاقات نمود. در این دیدار مسائل موجود در روابط دو کشور و راه های گسترش روابط در زمینه های مختلف مورد مذاکره قرار گرفت.

تیگران سرکیسیان ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت ایران و با اشاره به وجود مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت بر لزوم تعمیق روابط فیمابین تاکید نمود.

سفیر کشورمان نیز در این ملاقات با ابراز رضایت از وضعیت روابط سیاسی ایران و ارمنستان و با ذکر زمینه های موجود جهت ارتقاء روابط اقتصادی فیمابین و هدف گذاری روسای جمهور دو کشور بمنظور ارتقاء روابط تجاری فیمابین تا سقف یک میلیارد دلار، آمادگی کشورمان برای اجرایی شدن این امر را اعلام نمود.

تیگران سرکیسیان نیز با استقبال از این امر ابراز اطمینان کرد که با عضویت آتی ارمنستان در اتحادیه گمرکی اوراسیا زمینه های بیشتری برای ورود کالاهای ایران به کشورهای عضو این اتحادیه فراهم گردد و ارمنستان دروازه و پل ورود کالاهای ایرانی به اتحادیه مذکور شود. وی همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که قرار است دوازدهمین اجلاس آن بزودی در تهران برگزار شود را چارچوب مناسبی برای بررسی راه های توسعه روابط اقتصادی و تجاری و اجرایی شدن پروژه های مشترک فیمابین دانست.

آقایان موسیسیان وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان بعنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و کوچاریان معاون وزیر امور خارجه این کشور در ملاقات مذکور حضور داشتند. قابل ذکر است که وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان طی روزهای آتی از تهران دیدن و با مقامات کشورمان ملاقات خواهد کرد.