منبع: www.imna.ir

 

مسوول کمیته ادیان توحیدی ستاد دهه فجر استان اصفهان گفت: در ایام الله دهه فجر، سومین همایش بین المللی ادیان توحیدی با رویکرد اعتدال و نفی خشونت های قومی و فرقه ای در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در نشست کمیته های ستاد دهه فجر استان اصفهان با اشاره به اینکه دبیرخانه همایش ادیان توحیدی از سال ۸۹ آغاز به کار کرد، ابراز داشت: در ایام الله دهه فجر، سومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ادیان توحیدی در اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: در سال جاری و با توجه به مسائل منطقه، این همایش با رویکرد اعتدال و نفی خشونت های قومی و فرقه ای برگزار می شود. 

مسوول کمیته ادیان توحیدی ستاد دهه فجر استان اصفهان گفت: این همایش با حضور مسیحیان ارامنه، کلیمیان، زرتشتیان و آشوریان برگزار می شود.

وی بیان داشت: ۲۰۰ هزار نفر از پیروان ادیان توحیدی در سطح کشور زندگی می کنند که برخلاف ادعاهای بین المللی مبنی بر عدم آزادی اقلیت های دینی در ایران، تمامی این پیروان به آزادی کامل در ایران اذعان دارند.

ارزانی یادآور شد: آزادی ادیان توحیدی در ایران، ظرفیت بسیار قوی برای معرفی نظام جمهوری اسلامی به جهانیان است که باعث سر افرازی ایران در بین جهانیان است.

مسوول کمیته ادیان توحیدی ستاد دهه فجر استان گفت: دولت جدید نگاه ویژه ای به اقلیت های دینی و ادیان توحیدی دارد که باید با برگزاری چنین همایش هایی، این موضع در جهان بازتاب داده شود.