چهارشنبه، مورخ 2 بهمن 1392، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی فرماندهی ارشد ارتش منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری به همراه سرهنگ کریم زاده رئیس بازرسی ارتش منطقه اصفهان، سرهنگ کاظمی رئیس امور ایثارگران ارتش اصفهان و سروان محمدیان رئیس دفتر فرماندهی، پس از دیدار با خانواده یکی از شهدای ارامنه دوران جنگ تحمیلی، در محل کلیسای وانک با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار روئسا و اعضای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه گری، هیئت مذهبی و هیئت بازرسی امور مالی کلیسای وانک نیز حضور داشتند.

در ابتدای دیدار امیر سرتیپ جهادی از طرف خود و همکاران ایام سال نو میلادی را به عالیجناب اسقف، حاضرین و جامعه ارامنه تبریک گفت. وی با اشاره به اینکه ارتش توجه خاصی نسبت به خانواده های شهدا و ایثارگران می نماید، ایام سال نو میلادی را فرصتی مناسب برای ملاقات با آنان دانست و اضافه کرد: «امور ایثارگران ارتش اصفهان، با ریاست سرهنگ کاظمی، به کلیه امور مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران ارتش اعم از مسائل حقوقی، پزشکی، مسکن و غیره رسیدگی می نماید و با توجه به اینکه هیچگونه تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه از نظر اعتقادات دینی-مذهبی، تعلقات قومی و غیره وجود ندارد، امور مربوط به خانواده های شهدا و ایثارگران ارامنه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، و به این منظور مسئولین خلیفه گری می توانند با بخش امور ایثارگران ارتش اصفهان هماهنگی های لازم را انجام دهند».

امیر سرتیپ جهادی با بیان اینکه در کشور پیروان ادیان الهی در سایه تدبیر و درایت رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرا ایت ا... خامنه ای در صلح و آرامش زندگی می کنند، این امر را در جهت وحدت و یکپارچگی ملت ایران بسیار مهم قلمداد کرد و آن را سلاحی مقتدر دانست، و هم اکنون ما تأثیر مثبت آن را نه تنها در داخل کشور، بلکه در منطقه شاهد هستیم. ایشان در ادامه خاطرنشان کردند، که در ارتش توجه و احترام خاصی نسبت به سربازان مسیحی و اعتقادات و باورهای مذهبی آنان وجود دارد، به طوری که با دستور مستقیم مقام معظم رهبری همه سربازان مسیحی ایام سال نو میلادی را در مرخصی و نزد خانواده هایشان به سر بردند.

فرماندهی محترم ارتش از عالیجناب اسقف بابگن چاریان تقاضا کردند تبریکات خود و همکاران را به اطلاع ارامنه اصفهان برسانند و از جامعه ارامنه بدلیل حضور مداوم و مسئولانه در برهه های مهم تاریخ کشور، به خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس و فعالیت هایی که در جهت یکپارچگی، اقتدار، استقلال و آزادی کشور جمهوری اسلامی ایران انجام داده، و حتی از نثار جان جوانان خود دریغ نکردند، تشکر و قدردانی کنند.

پس از فرمایشات امیر سرتیپ جهادی، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان از حضور فرماندهان محترم ابراز خشنودی کردند و با بیان اینکه اعیاد فرصت های مناسبی برای دید و بازدید از اقوام و آشنایان می باشند، دیدار فرماندهی محترم از خانواده های شهدای ارامنه را مورد تقدیر و امری شایسته دانستند. ایشان با بیان اینکه نیرو های ارتش حافظ صلح و آرامش در مرزهای کشور می باشند و مسئولیت خطیر و سنگینی به عهده دارند، برای آنان از خداوند متعال طلب توفیق همراه با اقتدار و پایداری کردند. اسقف چاریان از توجه خاصی که نسبت به سربازان ارمنی در ارتش وجود دارد قدردانی نموده و با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز پیروان مختلف ادیان توحیدی در کشور، جمهوری اسلامی ایران را الگویی منحصر به فرد تلقی کردند. پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران خاطرنشان کردند به علت تقارن ایام تحویل سال نو میلادی با ایام سوگواری هموطنان مسلمان، جامعه ارامنه اصفهان و شاهین شهر از برگزاری جشن وسرور در اماکن عمومی خودداری و تنها به برگزاری مراسم مذهبی، دعا و نیایش پرداختند. ایشان در حین مراسم مذهبی برای همه ی مسئولین والامقام کشور و همچنین کلیه نیروهای مسلح که حافظ صلح، آزادی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هستند از خداوند منان درخواست سلامتی و طول عمر برای آنان کردند.

در پایان دیدار در محیطی صمیمی حاضرین با بازگویی خاطرات و وقایع دوران جنگ و با تاکید به احترام و اعتماد متقابل فی ما بین مسیحیان و مسلمانان ایرانی در مقاطع حساس تاریخ جمهوری اسلامی ایران یاد آن دوران را گرامی داشتند.