دوشنبه، 23 دی 1392، به مناسبت تحویل سال نو میلادی و میلاد با سعادت حضرت عیسی مسیح (ع)، استاندار اصفهان آقای رسول زرگرپور به همراه رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، دبیرخانه ادیان توحیدی اصفهان، تشریفات و تنی چند از مسئولین استانداری با مسئولین خلیفه گری ارامنه ملاقات کردند و در سالن جلسات کلیسا با عالیجناب اسقف بابکن چاریان، رؤسا و اعضای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه گری، هیئت های مذهبی، بازرسان امور مالی، املاک، امور خیریه، آرامگاه ارامنه، انجمن های زنان و خیریه زنان اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا، استاندار اصفهان جناب آقای زرگرپور تبریکات خود را به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی بیان فرمودند و ایام عید میلاد مسیح (ع) را به عنوان فرصت مناسبی برای بازدید از مسئولین و جامعه ارامنه شمرده و یادآور شدند که در ایام تحویل سال نو میلادی با خانواده های شهدای ارامنه در جنگ تحمیلی نیز دیدار کردند. آقای زرگرپور با اشاره به وضعیت ناآرام کشورهای همسایه، درایت و تدابیر رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران و مسئولین بلندپایه کشوری را قابل شتایش ارزیابی کردند، زیرا که با مدیریت و رهبری مناسب توانستند اوضاع کشور را پایدار و باثبات نگه دارند. وی ابراز امیدواری کرد که در سال 2014 میلادی صلح و آرامش در منطقه همچون کشورمان ایران برقرار گردد.

بعد از فرمایشات استاندار عالیجناب اسقف بابکن چاریان با خوش آمدگویی و ابراز خوشحالی از حضور میهمانان گرانقدر و آرزوی سلامتی برای ملت ایران و تمامی مسئولین کشور، برای مردم جهان، بخصوص کشور و مردم سوریه، آرزوی صلح و آرامش نمود و اضافه کردند: «تولد عیسی مسیح از بیت اللحم برای ما پیام صلح، محبت، همبستگی و عدالت به همراه داشت. امید است تا انسان در این ایام مبارک به بازنگری اعمال خویش بپردازد تا بستر تجلی صلح جهانی و تعامل و همزیستی مسالمت آمیز و خداپسندانه ادیان وملل مختلف به نحو شایسته ای  فراهم گردد». عالیجناب اسقف با ابراز شادمانی از حضور ریاست محترم دبیرخانه ادیان توحیدی گفتند: «مایه بسی خوشحالی است که در اصفهان فعالیت های بسیار جدی در زمینه گفتوی ادیان و ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز صورت می پذیرند». وی احترام متقابل به اعتقادات همدیگر را وظیفه ای واجب شمرده و در این راستا توصیه خود و مسئولین خلیفه گری به ارامنه اصفهان در ایام تحویل سال نو میلادی به رعایت شرایط ایام سوگواری هموطنان مسلمان را امری ضروری و بجا دانستند.

فیمابین پذیرایی مختصر و در حین گفتگوی دوستانه و صمیمی، آقای نوئل میناسیان، رئیس شورای خلیفهگری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، اعضای هیئت ها و انجمن های مختلف ارامنه حاضر در دیدار را خدمت استاندار محترم معرفی کردند و به صورت مختصر و جهت آشنایی بیشتر در مورد فعالیتهای این نهادها که در زندگی ارامنه نقش بسزا و مهمی را ایفا کردند، توضیحاتی ارائه فرمودند.

در پایان دیدار، جناب استاندار هدایایی را به رسم یادبود تقدیم مقامات خلیفه گری کردند.

بعد از دیدار، هنگام مصاحبه ای که با خبرنگاران صدا و سیمای اصفهان داشتند، عالیجناب اسقف بابگِن چاریان دیدارهای مسئولین دولتی را امری بسیار نیکو دانستند و از آن به عنوان عملی که باعث افزایش اعتماد و اطمینان در میان افراد جامعه ارامنه نسبت به دستگاه های دولتی می شوند یاد کردند. استاندار اصفهان جناب آقای رسول زرگرپور نیز در این مصاحبه فرمودند که دید و بازدیدهای صورت گرفته میان مسئولین گواهی بر یکسان بودن شهروندان مسیحی با کلیه اقشار دینی و قومی ساکن در کشور جمهوری اسلامی ایران می باشد و برابری شهروندان ایرانی و رعایت حقوق شهروندی در فعالیت های نهادهای دولتی از اصول کاری و غیر قابل انکار می باشد.