پنج شنبه، 19 دی ماه 1392، با هماهنگی استانداری اصفهان هیئتی متشکل از نمایندگان سفارت خانه کشور آلمان در تهران به ریاست آقای دکتر آندریاس شوکنهوف نماینده پارلمان و نایب رئیس فراکسیون احزاب مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان، به همراه گروه تشریفات استانداری اصفهان، پس از حضور در دیر آمِناپرگیچ مقدس (کلیسای وانک) و بازدید از کلیسای هُوسِپ آرِماتاتسی مقدس، در سالن میهمانان با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان دیدار و گفتگو کردند.

عالیجناب اسقف بابگن چاریان در ابتدا با خوش آمدگویی به میهمانان گرانقدر، اطلاعات جامعی در مورد حضور چهارصد ساله ارامنه در ایران و فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی آنان ارائه نمودند و با پاسخگویی به سوالات میهمانان، فرمودند که ارامنه با برخورداری از حقوق کامل در ایران در صلح و آرامش به سر می برند و با انجام تمامی مسئولیت های شهروندی خود دِین خود را در قبال میهن ایران ادا می نمایند. عالیجناب اسقف بابگن چاریان توضیحاتی نیز در زمینه گفتگوی ادیان در ایران ارائه کردند. وی با بیان این موضوع که پیشوای مذهبی ارامنه حوزه سیلیسی جاثلیق آرام اول از فعالان در زمینه ترویج گفتگو بین ادیان مسیحیت و اسلام می باشند، از برگزاری جلسات و نشست های متعدد و سالانه میان مسئولین بلندپایه کلیسای ارامنه و رهبران دینی کشور در تهران و مرکز حوزه سیلیسی کلیسای ارامنه در لبنان خبر دادند. همچنین از فعالیت های دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان و مشارکت کلیسای ارامنه در فعالیت های این دبیرخانه سخن گفتند. با بیان این مطالب عالیجناب اسقف اضافه کردند که چهره ی واقعی زندگی اقلیت ها در ایران در سطح بین المللی به درستی بازتاب داده نشده است، به طوری که گاهاً حقیقت امر دقیقاً برخلاف تصورات مردم کشورهای غربی می باشد.

دکتر آندریاس شوکنهوف با قدردانی از پذیرایی و دیدار با عالیجناب اسقف بابگن چاریان، اطلاعات مختصری در مورد جوامع ارامنه و کلیساهای ارامنه در آلمان ارائه فرمودند.

مقامات آلمانی پس از دیدار با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، از موزه ی «خاچاطور گِساراتسی» نیز بازدید کردند با ابراز خوشحالی از این دیدار کلیسای وانک را ترک نمودند.