سه شنبه سوم دی ماه 1392، مصادف با 24 دسامبر 2013 میلادی، جناب سرهنگ یاردوستی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان، به همراه رئیس عقیدتی-سیاسی نیروی انتظامی حاج آقا موسوی، رئیس حفاظت نیروی انتظامی جناب سرهنگ بهرام پور و رئیس کلانتری منطقه 15 شهرستان اصفهان جناب سرهنگ جبار زارع و تنی چند از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان اصفهان در کلیسای وانک با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان و مسئولین بلندپایه خلیفه گری ارامنه دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای دیدار عالیجناب اسقف چاریان با ابراز شادمانی از حضور میهمانان گرانقدر، از آنان و تمامی همکاران که در جهت تأمین آرامش و ثبات شهر شبانه روز هوشیار و آماده به خدمت به انجام وظیفه مشغولند، سپاسگذاری و از خداوند متعال برای آنان آرزوی توفیق روزافزون را نمودند. ایشان همچنین به مناسبت ایام سوگواری ماه¬های محرم و صفر به تمامی دست اندرکاران نیروی انتظامی و همچنین مسئولین شهری، استانی و کشوری تسلیت گفتند و یادآور شدند که با صدور اعلامیه ای از تمامی ارامنه ساکن در جلفای اصفهان و شاهین شهر درخواست نمودند تا در انجام مراسم مذهبی و برگزاری جشن های مربوط به تحویل سال نو میلادی با احترام به عقاید هموطنان مسلمان رعایت حال برادران و خواهران سوگوار را نمایند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان جناب سرهنگ یاردوستی با بیان خشنودی به مناسبت دیدار با مسئولین خلیفه گری ارامنه، پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی به مسئولین حاضر در سالن و همچنین همه ارامنه جلفای نو تبریک گفتند و توضیحات جامعی در زمینه فراهم نمودن فضای کاملاً امن و آرام در ایام تحویل سال میلادی و برگزاری مراسم مذهبی ارائه فرمودند.

آقای نوئل میناسیان رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران که در این دیدار حضور داشتند، با قدردانی از تلاش همیشگی نیروی انتظامی در امر تأمین امنیت شهر اصفهان، از توجه خاص مسئولین در ارتباط با مسائل مربوط به ارامنه اصفهان و فراهم نمودن فضای مناسب و باثبات در منطقه جلفای نو، قدردانی کردند.

مسئولین نیروی انتظامی پس از انجام هماهنگی های لازم جهت اعزام نیروی کافی به محل کلیسای وانک در هنگام انجام مراسم مذهبی و تحویل سال میلادی با مقامات خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران وداع کردند.

لازم به ذکر است، که با بکارگیری تدابیر مناسب، کلیه مراسم های مذهبی و برنامه های مردمی مربوط به تحویل سال نو میلادی طبق روال معمول در محیطی کاملاً آرام برگزار شدند.