به نقل از سایت www.hyeli.com

 

شهیندخت مولاوردی به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی با اسقف ارامنه تهران و شمال در کلیسای سرکیس مقدس دیدار و گفتگو کرد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: وحدانیت و ایرانیت می‌تواند به عنوان اصل مشترک فعالیت‌های ما باشد. دردهای مشترکی هم که ما به عنوان زن از آن رنج می‌بریم، می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری ما با زنان ارمنی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، شهیندخت مولاوردی در دیدار با اسقف سبوه سرکیسیان، اسقف ارامنه تهران و شمال که در کلیسای سرکیس مقدس به مناسبت فرا رسیدن سال نوی میلادی برگزار شد، افزود: آمادگی خود را برای همکاری مشترک با ارامنه اعلام می‌کنیم و در کارگروه‌ها و شوراها از توانایی‌ها و همکاری زنان ارمنی، بهره لازم را خواهیم برد.

وی در ادامه ضمن تبریک سال نوی میلادی، گفت: دعا می‌کنم سال جدید، سالی پر برکت و پر از صفا و دوستی‌، آرامش و امنیت برای همه ملت‌های جهان به ویژه مسیحیان باشد.

وی در ادامه گفت: سال جاری میلادی با تصویب قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه خشونت و افراطی‌گری مقارن است و جهان با اجماع در زمینه این قطعنامه، اراده خود را در زمینه جهانی عاری از خشونت نشان داده و امیدواریم در داخل کشور نیز در حوزه‌های مختلف این موضوع را به واقعیت تبدیل کنیم.

مولاوردی در ادامه اظهار امیدواری کرد که در عرصه بین‌الملل، مباحث و احترام متقابل با توجه به اصل برابری و گفت‌وگو پیش‌ برود و در داخل کشور هم بتوانیم این سیاست‌ها را پیاده کنیم و با مشارکت تمام ایرانیان به ویژه توانمندی زنان ایرانی، جامعه را به سمت اهدافی که برای سند بیست ساله پیش‌بینی شده، رهنمون کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما، ارائه چهره واقعی زن ایرانی به جهانیان است، گفت: امیدواریم برای تحقق این برنامه با مشارکت و تعامل زنان مسیحی که سال‌هاست در جریان فعالیت‌های آنان هستیم، بهره لازم را ببریم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نشست خود با چهار نفر از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در این جلسه توافق شد که برای موارد قانونی و حقوقی که لازم به تغییر و یا وضع قوانین جدید به نفع زنان و خانواده، از حضور آنان بهره لازم را ببریم.

مولاوردی در ادامه خود را حامل پیام دوستی از سوی ارامنه به رییس‌جمهور دانست.

معاون رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: چارچوب برنامه‌های روحانی مورد اقبال قرار گرفته و موفق به کسب رای شد و ما با توجه به شعار اعتدال ریاست جمهوری، هدف خود را توازن جنسیتی در تمام این شئون قرار داده‌ایم، به گونه‌ای که زنان هم نقش مادری و همسری و هم مسئولیت‌های اجتماعی را به بهترین شکل ایفا کنند و بیشترین کارآمدی و تاثیرگذاری را در خانواده و جامعه داشته باشند. امیدواریم بتوانیم نگاه و رویکرد جدیدی را در جامعه حاکم و حقوق انسانی زنان را محقق کنیم.