به نقل از سایت www.imna.ir

 

مراسم شکرگزاری سال نو مسیحیان اصفهان، ۳۰ دقیقه بامداد روز اول ژانویه مصادف با ۱۱ دی با حضور اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جمعی از مسیحیان اصفهان در کلیسای وانک برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم ارامنه به پاس سلامتی و نعمت هایی که خداوند در سال گذشته به آنها عطا کرده به شکرگزاری پرداختند. 

در مراسم مذکور، اسقف دعاهای مربوط به آغاز سال نو میلادی را خواند و برای همه آرزوی صلح و آرامش کرد. 

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در پایان مراسم هدایایی که اغلب کتاب مقدس بود را به حاضران هدیه داد. 

خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران درباره عید میلاد مسیح گفت: جشن میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را فرقه های مختلف ارامنه جهان به یک صورت واحد برگزار می کنند اما تنها تفاوت آن در تاریخ برگزاری جشن ولادت حضرت مسیح (ع) است. 

اسقف بابکن چاریان افزود: مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق بنا بر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه و مسیحیان کاتولیک و پروتستان روز ۲۵ دسامبر را میلاد این پیامبر می دانند. 

وی گفت: تحویل سال نو که همواره ساعت ١٢ شب ٣١ دسامبر هر سال به وقوع می پیوندد، ریشه دینی ندارد اما به دلیل دو مناسبت ۲۵ دسامبر و ششم ژانویه با ٣١ دسامبر، این روز نیز جنبه دینی به خود گرفته است و بلافاصله پس از تحویل سال نو میلادی در همه کلیساها مراسم عشای ربانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه مسیحیان ارتدکس ششم ژانویه مراسم اصلی خود را برگزار می کنند، تصریح کرد: مراسم میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، نزد ارامنه شب پنجم ژانویه و تعمید آن حضرت صبح روز ششم ژانویه در کلیساها با آئین ویژه مذهبی برگزار می شود که در پایان این مراسم، آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس تبرک داده شده و برای شفای بیماران و همچنین تبرک خانه، بین مومنان حاضر در کلیسا توزیع می شود. 

گفتنی است، در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسیحی زندگی می کنند.