به نقل از سایت: www.irna.ir

 

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه دولت یازدهم به مسایل حقوقی اقلیت ها و ارائه چهره واقعی جامعه ارامنه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، کارن خانلری روز سه شنبه در دیدار نمایندگان اقلیت های دینی با ˈشهیندخت مولاوردیˈ معاون رییس جمهوری در امور زنان تصریح کرد: در ملاقات با دکتر روحانی و برخی از وزرا متوجه شدیم که یکی از دغدغه های ملی کابینه جدید ارائه چهره واقعی جامعه ارامنه است.

وی با بیان اینکه تغییر نگاه ها در خصوص اقلیت ها و مسائل حقوق بشری آنها یک ضرورت است، ادامه داد: این مسائل سالهاست که در خارج از مرزها چهره ای وحشتناک از ما ارائه کرده است.

خانلری که نماینده ارامنه تهران، تبریز، رشت، انزلی، گرگان و اراک است ، اضافه کرد: ارامنه جهان حدود 13 تا 14 میلیون نفر هستند که در ارمنستان و کشورهای دیگر هم سکونت دارند.

وی با بیان اینکه جامعه زنان یکی از فراگیرترین تشکلات در جهان است که سازمان زنان ارامنه با آنها در ارتباط هستند، یادآور شد: یکی از بزرگ ترین سازمان های زنان ارامنه که ثبت یونسکو شده سازمان خیریه ˈزنان ارامنه ˈ است که در شهر ارومیه و تبریز شعبه دارد.

وی کمک زنان و سازمان های زنان را در تغییر چهره اقلیت های دینی در جهان موثر دانست و از برخی مسائل و مشکلات در این حوزه یاد کرد که برای حل آن کمک معاونت امور زنان و خانواده را می طلبد.

خانلری از وجود شش سازمان مربوط به زنان ارامنه در تهران خبر داد و افزود: این سازمانها با بسیاری از سازمان های بین المللی زنان در ارتباط هستند و از نظر ایدئولوژیکی و تشکیلاتی مشترکاتی نیز دارند.

وی همچنین برای همکاری جامعه ارامنه با معاونت امور زنان و خانواده اعلام آمادگی کرد.

به گفته خانلری، حدود 80 هزار ارمنی در تهران ساکن هستند و بقیه انها در اصفهان و سایر شهرهای کشور زندگی می کنند.