به نقل از سایت: www.irna.ir

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارامنه میهن، سالروز فرخنده میلاد حضرت عیسی (ع) را به هموطنان مسیحی تبریک گفت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی در این پیام با اشاره به اینکه ادیان الهی ریشه در فطرت پاک انسانی دارند، افزود: این حقیقت پیوند ناگسستنی بندگان مومن را فارغ از اعتقادات دینی چونان مستحکم می کند که تا پای جان مسلمان و مسیحی را هم قسم می دارد.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: شکوهی از این خلوص مومنانه و مجاهدت مخلصانه در دوران دفاع مقدس رقم خورد، اعجاز بزرگی که ایرانیان پاک نهاد را در راه روشن خدا، بسان پیامبران مصلح، متحد و متفق ساخت تا دوشادوش هم لشکر ظلم و بیداد را در هم شکنند و در مقام والای شهادت به همنشینی با نیکان و صلحان نائل آیند. 

شهیدی افزود: شایسته است در سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت مسیح (ع) که درود خدا از آن اوست و در روزی که زاده شد و روزی که می ‏میرد و روزی که زنده برانگیخته می‏شود، یاد و خاطره تمام شهدای ارامنه ایران را گرامی بداریم و به محضر خانواده های معزز ایشان ادای احترام کنیم.

بر اساس برخی آمارها در جریان هشت سال جنگ تحمیلی صدام علیه ایران بیش از 70 نفر از ارامنه شهید، 105 نفر جانباز و 4 نفر مفقود الاثر شدند. 35 نفر نیز از ارامنه ایران در جریان جنگ اسیر شده بودند.

بنای یادبودی نیز برای شهدای ارامنه جنگ در ایران ایجاد شده است.