به نقل از سایت: www.isna.ir

 

مدیرمسئول روزنامه شرق:

خط‌کشی میان اقوام و اقلیت‌ها به کشور آسیب می‌زند.

دولت کاستی‌ها را برطرف کند

مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به برخی مشکلات اقلیت‌های دینی در کشور، اظهار کرد: دولت می‌تواند با تقدیم لایحه‌های مختلف، کاستی‌های موجود در زمینه اقلیت دینی را برطرف کند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مربوط به اقلیت‌های دینی و مذهبی از سوی قوای سه‌گانه کشور خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با توجه به دامنه وسیعی که در بخش اجرا دارد، با ابلاغ بخشنامه‌های و آئین‌نامه‌های مختلف نسبت به رفع کاستی‌های موجود در حوزه‌های اقلیت‌های دینی و مذهبی در کشور اقدام کند.

وی با اشاره به نقش دولت در تحکیم فضای همدلی میان پیروان ادیان توحیدی در کشور، افزود: یکی ازمشکلات مربوط به این حوزه، مسایل قانونی است و دولت با توجه به جایگاه اجرایی خود می‌تواند از طریق تقدیم لایحه‌های مختلف به مجلس شورای اسلامی، نواقصی را که عمدتاً در حوزه قوانین مربوط به اقلیت‌ها وجود دارد، برطرف کند.

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: اسلام یک دین رحمانی است و جمهوری اسلامی باید به تبعیت از اسلام، همین‌گونه باشد. ما باید در پیاده‌سازی تئوری این دین رحمانی به‌گونه‌ای عمل کنیم که اسلام آنگونه که در واقعیت وجود دارد، در جهان نشان داده و منعکس شود.

رحمانیان در ادامه با بیان اینکه «ورود به بحث‌های تفکیکی و خط‌کشی میان اقلیت‌های دینی و مذهبی، به کشور آسیب وارد می‌کند»، ‌گفت: از آنجایی که مرزهای کشور را عمدتاً اقلیت‌های قومی و مذهبی پوشش می‌دهند، شخصاً اعتقادی به چنین تفکیک‌هایی ندارم، چراکه معتقدم همه‌ این اقلیت‌ها همواره مرزبانانی وفادار به کشور بوده‌اند.

مدیرمسئول روزنامه شرق در پایان به انتخاب دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها و همچنین رأی بالای حسن روحانی در بین این اقشار اشاره کرد و افزود: مهمترین اولویتی که دولت باید تلاش داشته باشد تا در مورد اقلیت‌های مذهبی کشور انجام دهد، شکستن طلسم نانوشته‌ بکارگیری این افراد در حوزه‌های مدیریتی کشور است. اگر دولت با توان اجریی خود این طلسم نانوشته را بشکند،‌ می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد برطرف شدن مشکلات اقلیت‌ها در کشور باشیم.