به نقل از سایت: www.isna.ir

 

یک نماینده پیشین مجلس:

شرایط اقلیت‌ها در کشور مطلوب است.

فضای بازتر، چهره بهتر ایران را به دنبال دارد.

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: هرقدر بتوانیم فضای بازتری را برای اقلیت‌ها ایجاد کنیم، بهانه را از دست دشمنان می‌گیریم و قطعاً فضای بین‌المللی مناسب‌تری برای ما ایجاد می‌شود.

نورالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه «چارچوب، اصول و قوانین مربوط به اقلیت‌های دینی و مذهبی در قانون اساسی مطرح شده است»، اظهار کرد: با توجه به اینکه ماهیت حکومت در ایران بنا بر قانون اساسی، کاملاً شیعی است، مسائل مهم و کلیدی در چارچوب این تفکر قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر بخواهیم جانب انصاف را رعایت کنیم، باید گفت که وضعیت اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست و شرایط آنها در ایران بسیار مطلوب است.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه «فضای بسیار مناسب، برادری و رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران وجود دارد»، تصریح کرد: گاهی کم و کاستی‌هایی از جمله در حوزه‌های استخدامی و سایر بهره‌مندی‌ها برای اقلیت‌های دینی و مذهبی مشاهده می‌شود که دولت یازدهم باید با در نظر گرفتن چارچوب قانون اساسی، مطالبات اقلیت‌ها را بررسی و رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه «مطالبات اقلیت‌های دینی و مذهبی باید به دقت مطابق قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد»، گفت: نیازهایی که اقلیت‌های مذهبی و دینی مطرح می‌کنند، باید با قانون و مقررات کشور مقایسه شود و نیازهایی که قانونی و مشروع است و در چارچوب قانون اساسی می‌گنجد، از سوی دولت یازدهم که مشی اعتدال را در پیش گرفته است مورد توجه قرار گیرد. برای این کار باید بدنه کارشناسی دولت به مقایسه قوانین موجود در قانون اساسی و مطالبات اقلیت‌های دینی بپردازد.

حیدری همچنین تاکید کرد: ‌در مورد حقوق اقلیت‌های دینی باید به نحوی عمل شود که هم حقوق آنها ضایع نشود و هم جنبه‌های دیگر در حوزه اعتقادی و سیاسی ما زیر سوال نرود.

این نماینده پیشین مجلس در ادامه به قطعنامه‌ای که اخیراً در محکومیت ایران در مورد نقض حقوق بشر صادر شده است اشاره کرد و گفت: عده‌ای اقلیت‌ها را مستمسک قرار می‌دهند اما به دنبال مشروعیت دادن به گروه‌ها و فرقه‌های ضاله هستند در حالیکه شرایط اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک هرقدر بتوانیم فضای بازتری را برای اقلیت‌های دینی و مذهبی ایجاد کنیم، هم به لحاظ انسانی و اسلامی وظیفه خود را انجام داده‌ایم و هم بهانه را از دست دشمنان می‌گیریم چون به هر حال افراد صاحب عقلی در دنیا وجود دارند که رفتارهای توأم با رأفت اسلامی جمهوری اسلامی ایران در فکر و نظر آنها تأثیر می‌گذارد و قطعاً این موضوع می‌تواند فضای بین‌المللی را برای ما مناسب‌تر کند.