در صبح روز جمعه، 20 بهمن 1391، در آرامگاه ارامنه ی اصفهان، به مناسبت سی وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر مزار تعدادی از شهدای ارامنه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مراسم مذهبی برگزار شد. در این مراسم که به رهبری پیشوای روحانی ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران عالیجناب اسقف بابگن چاریان بر مزار شهدا وارطان آبراهامیان، رایموند باغرامیان (خاطون نژاد) و ورژ باغومیان به طور مجزا برگزار گردید، روحانیون و خدمه ی کلیسایی، مسئولین و نمایندگان هیئت های خلیفه گری ارامنه، اعضای خانواده های شهدای ارامنه، مدیران، معلمین، نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و تمامی دانش آموزان کلاس های پنجم و ششم مدرسه ی «آرمن» و افرادی از جامعه ی ارامنه ی اصفهان حضور داشتند.

   در پایان مراسم، رییس شورای خلیفه گری ارامنه ی اصفهان و جنوب ایران آقای نوئل میناسیان با ایراد سخنانی چنین گفتند: «مرگ انسانی جوان به دلایل اتفاقی، واقعه ای تاسف بار است. اما زمانی که جوانی زندگی خود را به خاطر هدف والا و خاصی و دفاع از میهن و تمامیت ارضی و استقلال آن فدا می نماید، مورد تکریم و احترام قرار می گیرد و مایه ی افتخار همگان می گردد. خانواده های شهدای ما لحظات دشوار و سختی را که به دلیل از دست دادن عزیزانشان به وجود آمده بود پشت سر گذاشتند؛ امروزه، ده ها سال پس از شهادت آنها، همه ی ما با افتخار از جانفشانی و ازخودگذشتگی آن دلیران یاد می کنیم. درود بر خانواده های شهدای ارمنی که چنین فرزندانی تربیت کرده و نثار جامعه کردند».
   آقای میناسیان در ادامه ی سخنان خود، با اشاره به نقش سازنده ی ارامنه در مقاطع گوناگون تاریخ ایران، گفتند: «به لطف ازجان گذشتگی شهدای ارمنی که در حفظ تمامیت ارضی و دفاع از وطن انجام گرفت، ارامنه ی ایران با سربلندی و افتخار این برهه از تاریخ ایران را پشت سر گذاشتند و یک بار دیگر حضور پرشور و فعال خود را در حفظ و آبادانی وطن عزیزمان ایران به اثبات رساندند».
   سپس خلیفه عالیجناب اسقف چاریان، با یادآوری دلیران مبارزات کهن ملت ارمنی، فرمودند: «قدیسان شهید ارمنی زندگی خود را فدای ایمان، عزت میهن و حیثیت ملت کردند و خون خود را اهدا نمودند تا ما در امنیت و با سربلندی زندگی نماییم. چه تفاوتی وجود دارد؟ آنها همان شهدایی هستند که این بار در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق به عنوان شهروندان وفادار وظیفه ی خود را در قبال مسلکی بالاتر از شخص خودشان و در راه دفاع از تمامیت ارضی میهن به انجام رساندند و جان خود را فدا نمودند تا حرمت و حیثیت ما مرتفع بماند. والدین عزیز، شما خود را سرافراز بدانید که اینچنین فرزندانی داشته اید».
 
در پایان مراسم، برادرِ شهید ورژ باغومیان، آقای واروژ باغومیان، از طرف خانواده ها و بستگان شهدا از عالیجناب اسقف و مسئولین و مقامات خلیفه گری بدلیل حضور در این مراسم با شکوه و تسلی خانواده های شهدا قدردانی کرد.