در تاریخ چهارشنبه 17 بهمن 1391، شهردار کل شهر اصفهان جناب آقای دکتر سقاییان­نژاد، به همراه شهردار منطقه 5 اصفهان جناب آقای مهندس عصارزادگان و گروهی از مسئولین بلندپایه­ی شهرداری اصفهان، با مسئولین خلیفه­گری ارامنه­ی اصفهان و جنوب ایران دیدار و گفتگو کردند.

   در این دیدار که به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی و اعیاد ولادت و تعمید حضرت عیسی مسیح در سالن اجتماعات کلیسای وانک صورت گرفت، خلیفه عالیجناب اسقف بابگن چاریان، رؤسای مجمع نمایندگان، شورای خلیفه­گری و هیئت مذهبی ارامنه­ی اصفهان و جنوب ایران آقایان آشوت داویتیان، نوئل میناسیان و آرشالویس خداوردیان به همراه اعضای هیأت­های حسابرسی و املاک خلیفه­گری حضور داشتند.

   عالیجناب اسقف بابگن چاریان، پیشوای روحانی ارامنه­ی اصفهان و جنوب ایران، با تشکر از حضور میهمانان ارجمند، از آنان به جهت مدیریت ممتاز و نتایج چشمگیر فعالیت­های آنها در راستای آبادانی و پاکیزگی کلان شهر اصفهان، از آنها قدردانی نمودند. عالیجناب اسقف با ابراز امیدواری و تأکید بر این نکته که سال 2013 برای مردم ایران و تمامی کشورهای جهان سال صلح، آرامش و تندرستی باشد، با اشاره به وضعیت تاسف­بار کشور سوریه و مشکلات ناشی از جنگ داخلی وضعیت سخت مردم این کشور، بر ضرورت پایان دادن به شرایط موجود تأکید نمودند. سپس تبریکات خود را به مناسبت­های سی­و­چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تولد پیامبر اسلام، نثار تمامی مسئولین عالی­رتبه­ی کشوری، استانی و شهری و تمامی مردم ایران نمودند. در ادامه ی سخنان عالیجناب اسقف چاریان فرمودند، که رمز داشتن زندگی و همزیستی مسالمت­آمیز در تقرب به افکار الهی و پایبند بودن به اصول اخلاقی و محبتِ به همنوعان خلاصه می­شود، و به این منظور از خداوند درخواست نمودند تا الطاف و موهبت­هایش را به وفور بر انسان­ها ببخشد تا تمامی وسوسه­های شیطانی و پلید از زندگی بشری محو شوند.

   جناب شهردار دکتر سقاییان­نژاد بر تایید سخنان عالیجناب اسقف خود نیز تأکید کردند هر گاه انسان از اجرای فرامین الهی سر باز می­زند و ایمان را از زندگی سیاسی و اقتصادی خود دور می­نماید، متحمل سختی­ها و مشکلات وصف­ناپذیری می­گردد. وی با بیان نمونه­های مختلفی از تاریخ زندگی بشر، نشان داد که انسان می­تواند زندگی آرام و سعادت­مندی داشته باشد اگر باور و ایمان خود نسبت به خداوند را با تمامی جوانب زندگی خود درهم آمیزد. دکتر سقاییان­نژاد در ادامه­ی سخنان خود به مناسبت سال نو مسیحی و ولادت حضرت عیسی مسیح به همه­ی مسئولین خلیفه­گری و جامعه­ی ارامنه­ی اصفهان تبریک گفت و آرزو کرد صلح و محبتی که حضرت مسیح بر جهان بشارت داد هر چه بیشتر در ضمیر انسان ریشه بگستراند.

   رییس شورای خلیفه­گری آقای نوئل میناسیان نیز با بیان سخنانی، احساس شعف خود را از حضور شهرداران محترم بیان فرمودند و بخصوص از عملکرد سازنده و مثمر ثمری که شهرداری در قبال حفظ و مرمت منطقه­ی ارمنی­نشین جلفا داشته است، تمجید و تقدیر به عمل آوردند. آقای میناسیان فرصت را مغتنم شمرده و مسائل و مشکلاتی در زمینه­ی تأمین بودجه برای بازسازی و نگهداری مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی ارامنه به سمع مسئولین شهرداری رساندند و درخواست نمودند در صورت امکان در این زمینه حمایت­های مالی و معنوی بیشتری به عمل آید.

   در پایان دیدار، جناب آقای سقاییان­نژاد هدایایی به رسم یادبود تقدیم افراد حاضر در جلسه نموند و بعد از گرفتن عکس دسته­جمعی در جلوی موزه­ی «خاچاطور گساراتسی» کلیسای وانک، با مسئولین خلیفه­گری وداع کردند.