هموطنان عزیز، شهروندان ارمنی قدس اشغالی با غصب اوقاف کلیسای ارمنی بیت‌المقدس همانند سایر ساکنین فلسطین اشغالی، مورد تعدی و ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی قرار گرفته و ندای مظلومیت خود را همانند برادران عرب مسیحی و مسلمان خود به گوش جهانیان می‌رساند. گرچه انتظاری نیست که چشمان و دل‌های مدعیان حقوق بشر که پس از کشتار ده‌ها هزار انسان اعم از کودک، زن و مردان بی‌گناه غزه بی‌تفاوت ماند، در این خصوص نیز اقدامی نماید، لیکن دل‌های آزاده و بیدار جهانیان را به اطلاعیه دبیرخانه پاتریارک ارامنه بیت‌المقدس در این خصوص جلب می‌نماییم.

اطلاعیه

در تاریخ 15 فروردین 1403 (3 آوریل 2024)، حدود ساعت 11 صبح، پلیس اسرائیل تخلیه غیرقانونی منطقه موسوم به «باغ گاوها» در محله ارمنی‌نشین بیت‌المقدس متعلق به پاتریارک‌نشین ارمنی اورشلیم را آغاز کرده، اقدام به تخریب اموال و حمله به روحانیون و مردم ارمنی این محله نمود.

این عملیات توسط افسری به نام عاصف هارل هدایت شده است.

هنگامی که از پلیس خواسته شد تا مجوز اخراج اجباری روحانیون ارمنی و ارامنه محله و همچنین تخریب اموال را ارائه دهد، هیچ مجوز یا حکم دادگاهی ارائه نکرده و به حمایت از نمایندگان شرکت اسرائیلی " Xana Gardens"  به عملیات تخریب ادامه داد. در جریان تلاش برای توقف این عملیات غیرقانونی، تعدادی از نیروهای انتظامی به طور مستمر اعلام کردند که با مجوز آمده‌اند، اما هیچ گاه مجوز مذکور را ارائه نکرده و گفتند: «ما برای حفظ حقوق کارگران شرکت " Xana Gardens"  اینجا هستیم».

اسقف ارامنه اورشلیم یکی از نگهبانان سرزمین مقدس است و بر یکی از چهار ناحیه بیت المقدس نظارت دارد. همانطور که گفته می‌شود همه در قدس دارای حق قانونی هستند، ما نیز انتظار روند قانونی کامل را داریم و خواستار پاسخگویی پلیس و دولت اسرائیل برای دخالت آنها در رویدادهای این روز هستیم.

ناگفته نماند که این اقدامات تحریک‌آمیز، تلاشی برای ایجاد سابقه برای محله ارامنه و اموال قانونی آن است. ما همچنان در مواضع خود محکم می‌ایستیم و توجه مسیحیان سراسر جهان را به این حملات بی‌پایان علیه جامعه صلح دوست مسیحی ارمنی جلب می‌کنیم.

دبیرخانه پاتریارک ارمنی قدس

خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اعلام انزجار از توحش و سبوعیت رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در قبال تمام مردم فلسطین خصوصاً غزه مظلوم و غصب اوقاف کلیسای رسولی ارمنی در بیت‌المقدس، جنایات این رژیم را به شدیدترین وجه محکوم می‌نماید.

دبیرخانه خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران